مساحبه ژنرال با 90(يخبندان تبريز را ديده ام)

+0 امتياز


90: امير قلعه‌نوعي سرمربي تراكتورسازي تبريز در خصوص بازي تيمش مقابل صبا، مشكلات ليگ در نيم‌فصل اول و جذب ميلاد فخرالديني به جمع تراكتورسازيان گفت‌وگويي را با 90 انجام داده است كه آن را در پي مي‌خوانيد:

90: بازي با صبا را چطور مي‌بينيد؟

بازي خيلي سختي است. يك فينال تمام عيار است. البته تمامي بازي‌هايمان در نيم‌فصل دوم، حكم فينال را دارد. سعي كرديم در طول تعطيلات نيم‌فصل، نقاط ضعفمان را برطرف كنيم. شرايط خوبي داريم

90: نقطه ضعف تراكتور را كجا ديديد؟

مشكلات فني و تاكتيكي و فني اخلاقي زيادي داشتيم كه آنها را برطرف كرديم! اشتباهات فردي خيلي به ما ضربه زد. درصد اين اشتباهات، فوق‌العاده بالا بود! البته در بازي‌هاي آخرمان بهتر بازي كرديم.

90: فخرالديني هم كه بالاخره تراكتوري شد؟

من بايستي قبل از صحبت در خصوص ميلاد فخرالديني از زحمات آقاي جعفري تشكر كنم. ايشان در طول نيم‌فصل تلاش زيادي براي جذب بازيكنان جديد انجام داد. تقريبا به اندازه ابتداي فصل بازيكن گرفتيم. اگر اجازه دهيد در مورد ‌فرد به‌فرد آنها صحبت كنم! چون كه هر يك را با توجه به شرايط خاص خودشان گرفتيم.

90: خواهش مي‌كنم، بفرماييد.

عقيل اعتمادي را براي تقويت دروازه‌بانان گرفتيم. اعتقاد دارم بايد رقيب جديدي براي ساير دروازه‌بانان تيم به وجود آورديم. او يكي از دروازه‌باناني است كه دوست داشت به ايران بيايد و در وطن به فوتبالش ادامه دهد.

90: عباس محمدي هم رفت.

عباس احتياج داشت كه به يك فضاي جديد برود. او از لحاظ فني كيفيت بالايي دارد. اميدوارم در صنعت‌نفت موفق ظاهر شود.

90: به خاطر مشكلات فني او را كنار گذاشتيد؟

او در چند بازي كه براي تيم به ميدان رفت در صحنه‌هايي خروج مناسب از دروازه نداشت اما در بعضي بازي‌ها هم خوب بود. مي‌تواند به صنعت‌نفت كمك كند. ديگر دليلي ندارد در مورد آن صحبت كنيم.

90: شما فرزاد حاتمي را در حالي به خدمت گرفتيد كه در سپاهان به او بازي نمي‌داديد. حتي يك بار هم درگير شديد؟

من فرزاد را قبول دارم. مي‌تواند به تيم ما كمك كند. به يك بازيكن سرزن احتياج داشتم. در نيم‌فصل اول در اين زمينه خوب كار نكرديم و بايد از سانترهاي حاج‌صفي، ابراهيمي و بقيه نهايت استفاده را ببريم.

90: قاسم حدادي‌فر و ميلاد فخرالديني چطور؟

قاسم بازيكن ملي‌پوشي است كه توانستيم به خدمت بگيريم. او توانايي‌هاي زيادي دارد. مي‌تواند هم باعث تخريب بازي‌هاي حريف شود و هم بازيسازي مناسبي انجام مي‌دهد. بايد شرايطي را فراهم مي‌كرديم كه تمامي بازيكنان براي قرار گرفتن در تركيب اصلي رقيب جدي داشته باشند. تيمي مي‌تواند موفق ظاهر شود كه نيمكت خوبي داشته باشد. ميلاد فخرالديني نيز با توجه به نيازمان در دفاع كناره‌هايمان به خدمت گرفتيم. او بازيكني سرعتي و باهوش است و مي‌تواند به ما كمك كند.

90: مشكلات مالي چطور؟

مشكلات مالي هست. خيلي هم بيشتر از ساير تيم‌ها ما را اذيت مي‌كند، اما مربي‌اي نيستم كه اشتباهات تاكتيكي را به گردن بي‌پولي بيندازم. مخصوصا در تراكتورسازي كه هوادارش در سرما و گرما به تيم كمك مي‌كند نبايد بهانه‌هاي واهي آورد. بي‌پولي دليل بر نتيجه نگرفتن نيست. ببازم نمي‌گويم بي‌پولم. آقاي جعفري تمام تلاششان را مي‌كند تا حل شود. دوست داشتن مردم آذربايجان آنقدر در دلم زياد است كه حد و حساب ندارد.

90: برخي مي‌گفتند قلعه‌نوعي برف تبريز را نخواهد ديد.

برف تبريز را ديدم. يخبندانش را هم ديدم.

90: چرا چنين تفكري دارند؟

چه مي‌دانم! از خودشان بپرسيد! واقعا بايد ديد كه در مغزشان چه مي‌گذرد.

90: فكر مي‌كنيد چه چيزي مي‌تواند ترمز تراكتور را بكشد؟

هيچ كس نمي‌تواند ترمز اين تيم را بكشد! هوادار در تبريز اجازه جولان افراد بي‌هويت و منفعت‌طلب را نمي‌دهند. به نظرم تيم‌هاي شهرستاني با مشكل رفت و آمد دست و پنجه نرم مي‌كنند. مشكل زمين هم كه قوز بالاي قوز است. بايستي زودتر سفر كنيم و طبيعي است كه فرصت‌ها را براي تمرين كردن از دست مي‌دهيم.

90: چرا شما اصرار زيادي به نوع تمرينات خودتان داريد و كمتر روي نقاط ضعف حريفان تمركز مي‌كنيد؟

آدم بايد ببيند در توبره‌اش چيست و بعد به نداشته‌هاي حريفان توجه كند. اول بايد هماهنگي لازم را دركارهاي تيمي به وجود آورد و طبق آن برنامه‌ريزي‌ها را انجام داد.

90: در پايان حرف خاصي نداريد؟

انتظار دارم هواداران تراكتور در نيم‌فصل دوم هم شگفتي‌ساز شوند و براي حمايت از تيمشان به استاديوم بيايند. آنها عاشق اين تيم هستند و در اين مدت كوتاه، اشك‌ها و لبخندهايشان را براي اين موضوع ديده‌ام. اميدوارم كاري كنيم كه در نيم‌فصل دوم فقط لبخند را روي چهره‌شان بنشانيم و اگر هم اشك ريختند اشك شوق باشد و شادي.

Shoot

از اژه‌اي مي‌خواهم وارد پرونده دلالي شود امير قلعه‌نوعي درباره برنامه دوشنبه شب نود گفت: من خوشحالم بحث‌هايي اولين بار در تلويزيون مطرح شد كه نقاط تاريك اين فوتبال را نشان داد. البته خيلي مسائل ديگر هم وجود دارد كه نشان داده نشد اما فكر مي‌كنم پخش اين تصاوير اتفاق مهمي در فوتبال ما بود.من به شخصه از آقاي اژه‌اي درخواست مي‌كنم شخصا به اين پرونده ورود پيدا كنند.مگر در ايتاليا و تركيه نهادهاي قضايي ورود پيدا نكردند؟ اينجا هم بايد همين اتفاق بيافتد.نكته اول اينكه دادستاني كل وارد شود و بحث بعدي اينكه مباحث در حد حرف نباشند. پيشنهاد من به مسئولان قضايي هم اين است كه عين بحث اختلاس يك كميته ويژه را براي اين بحث در نظر بگيرند كه از آن اول تمام اتفاقات رخ داده در ليگ برتر، ليگ يك و دو را بررسي كنند.من مطمئن هستم خيلي بيش از اين‌ها سوژه و فساد در اين فوتبال وجود دارد كه بايد به آنها رسيدگي شود. اين نشود كه آقاي عليپور 4 تا پرونده را بياورد و بگويد تمام شد.بايد اين مسائل مورد كنكاش قرار بگيرند تا به قول فردوسي‌پور داستان به سيناها ختم نشود.

عكس هاي گرافيكي تراختور

+0 امتياز

عكس هاي گرافيكي تراختور

فراخواني « شهرداري ـــ استقلال »

+0 امتياز

فردا هزاران چشم انتظار شما را در استاديوم سهند مي كشد

همان طور كه مي دانيد بازي شهرداري و استقلال بسيار حساس هست هم براي حيثيت شهرداري هم براي بلا نشين شدن تراختور.خيلي ها هستند كه آرزو دارند كه حتي يك نفر هم در ورزشگاه سهند تبريز حضور نيابند كه تعداد و قدرتشان كم نيست.آيا ما بايد خود را دست كم بگيريم مي دانيد مانند ما ها چه كارهاي بزرگي انجام داده اند.دشوار است پس حالا براي يك روز هم كه شده دست از ماديات و دلبستگي به دنيا بردار و براي نجات تيم هايمان از شايع هاي پراكنده غيرتي در ارادت نشان ده و با ما بيا ، چون [color]كه قطره قطره جمع گردد وانگهي درياشود.[/color]
امروز همه ديد كه از برد تراختور دل ميليون ها انسان شاد شد حالا فرض كنيد در آزادي تعداد دوستانمان 50هزار نفر مي شد.آن وقت چي حالي داشت.پس چرا ما در ان كار نيك در اين ايام سهيم نشويد به خدا امام حسين كربلا را نيافريد كه مليون ها انسان را به گريه بياندازد.اين ماجرا نيز مانند گفته ي چرلي چاپلين است كه مي فرمايد : من آنقدر تلاش كردم كه اين ملت براي يك بار هم شده بيانديشند ولي باز انها ختديدند.
تا به حال شنيديد كه دوست و يار اصلي خود را در سختي ها و دشواري ها نشان مي دهد پس حالا اگر يك يار واقعي هستي با ما همراه شو و فردا در استاديوم سهند با هم و يك صدا خواهيم گفت : ياشاسين آذربايجان - آذربايجان تيملري فرق المس رهلري - آذربايجان وار اولسون ايستميين كور اولسون.
قسم به فرزند علي ،سالار شهيدان بدان كه علي اصغر بيشتر لبخند مي زند كه شما فردا هميار ما باشي تا در شب هاي سرد حتي نداني كه تفريح مي كني يا عزا يا عبادت يا ...
براي وطنمان براي تيم هايمان براي غيرتمان براي شادي روح بزرگانمان براي راحتي فرزندانمان براي مرگ آسوده والدينمان بياييم.

فردا هزاران چشم انتظار شما را در استاديوم سهند مي كشد

تراختور، پرسپوليس را در تهران به زانو در آورد

+0 امتياز

دقايقي پيش تيم تراكتور موفق شد، تيم پرسپوليس تهران را در ورزشگاه آزادي از پيش روي بردارد.

 

تراكتورسازي كه براي برد به ميدان رفته بود، از ابتداي بازي، توپ و ميدان را در دست گرفت و با بازي زيبا و منطقي، خود را به دروازه حريف رساند و موقعيتهايي روي آن ايجاد كرد. اما در امر گلزني موفق نبود و با پايان نيمه اول، دو تيم با نتيجه تساوي بدون گل، به رختكن رفتند.

با شروع نيمه دوم، حملات تراكتورسازي از سر گرفته شد و در دقيقه 49 روي پاسكاري زيباي احسان حاج صفي و سياوش اكبرپور، تك گل اين ديدار توسط اكبرپور به ثمر رسيد.

سرخپوشان پايتخت، پس از دريافت گل، حملات خود را روي دروازه تراكتور بيشتر كردند و موقعيتهايي ايجاد كردند ولي دفاع مستحكم و دروازه بان تراكتور اجازه گلزني را به شاگردان استيلي ندادند، تا اين ديدار با نتيجه يك بر صفر به سود تراكتورسازي به پايان برسد.

با اين نتيجه تراكتور 27 امتيازي شد و با يك بازي بيشتر در رده دوم، بالاتر از نفت تهران و صباي قم قرار گرفت.

* نزديك به دوازده هزار نفر از نزديك شاهد اين ديدار بودند كه نزديك به نيمي از آنها هوادار تراكتور بودند و نكته جالب اينكه، فقط يكبار، بعد از به ثمر رسيدن گل، تلويزيون اقدام به نشان دادن هواداران تراكتور و آن هم از نماي بسته كرد كه جاي تامل دارد!

* برادر دو قلوي فلاويو لوپز، از جايگاه ويژه شاهد بازي برادر و هم تيميهايش بود.

* هواداران پرسپوليس، در دقايقي از ديدار، براي تضعيف روحيه تيم تراكتور و كادر فني و ايجاد حاشيه براي اين تيم، مهدي كياني را تشويق كردند.

منبع : tractor fc

اخبار لحظه به لحظه از استاديوم آزادى(14:20)

+0 امتياز

گزارش لحظه به لحظه از تهران، پيش از ديدار حساس مقابل پيروزي اين شهر. اين بخش به محض دريافت خبر جديد به روز خواهد شد.

 

* ساعت 12:15:

دربهاي ورزشگاه از ساعت 11:30 به روي تماشاگران گشوده شد و هواداران تراكتورسازي، در سكوهاي شماره 9-12 استاديوم مستقر شدند.
تاكنون نزديك به 1000 نفر از هواداران اين تيم وارد استاديوم شده اند.

* ساعت 13:15:

بازيكنان تيم، هتل را به مقصد استاديوم آزادي ترك كردند.
تاكنون نزديك به 1500 هوادار تراكتور وارد استاديوم شده اند و تعداد هواداران پرسپوليس حدود 300 نفر است.

* ساعت 14:10:

تعداد هواداران تراكتور نزديك به 5 هزار نفر ميباشد، در مقابل حدود 2 هزار هوادار پرسپوليس در ورزشگاه حاضرند.
عده اي از هواداران پرسپوليس، براي لحظاتي، به نشانه اعتراض به كادر فني، علي دايي را تشويق كردند.
محسن فروزان، دروازه بان تراكتور در اين ديدار است و براي آماده كردن خود، وارد زمين شده است و هواداران براي روحيه دادن به وي، او را به شدت مورد تشويق قرار ميدهند.

* ساعت 14:20:

تركيب تراكتور در بازي امروز، محسن فروزان، احسان حاج صفي، سيد محسن حسيني، اميرحسين صادقي، مرتضي اسدي، فرزاد آشوبي، رودريگو توزي، سياوش اكبرپور، فلاويو لوپز، علي عليزاده و محمد ابراهيمي ميباشد.

از تمامي هواداران عزيز در تهران، كرج و شهرهاي اطراف دعوت ميشود تا براي حمايت از تيم، خود را به استاديوم برسانند.