وعده ي ما .آزادي (تراختور - استقلال )

+0 امتياز

اكبرپور:استقلاليها بدانند روز بازي نصف آزادي مال تماشاگران تراكتور خواهد بود

+0 امتياز

تيم تراكتورسازي در داربي تبريز جشنواره گل به راه انداخت و در 20 دقيقه ابتدايي بازي چهار گل به ثمر رساند تا در همان نيمه اول تير خلاص را به رقيب سنتياش زده باشد.

 

سياوش اكبرپور كه زننده گل چهارم تراكتور و به عبارتي تير خلاص به شهرداري بود، اين داربي را يكي از بهترين و پاكترين داربيهاي فوتبالمان در چند سال اخير معرفي ميكند.

* در داربي تبريز هم كه جشنواره گل به را انداختيد؟!
خودمان هم پيشبيني يك چنين نتيجهاي را نميكرديم چون با بازيهايي كه از شهرداري ديده بوديم خودمان را آماده يك ديدار سخت كرده بوديم اما آنقدر خوب ظاهر شديم كه دست اين تيم را در پوست گردو گذاشتيم و به آنها اجازه خودنمايي نداديم.

* بازي را چطور ديدي؟
تراكتورسازي در اين ديدار بازي فراتر از ليگ ايران به نمايش گذاشت و ميتوانستيم حتي گلهاي بيشتري هم به ثمر برسانيم. فكر ميكنم اگر پس از به ثمر رسيدن گل چهارم، انگيزه بازيكنانمان پايين نميآمد ركوردي ثبت ميكرديم كه هيچ تيمي موفق به تكرار آن نميشد. پس از اينكه گل چهارممان به ثمر رسيد بازيكنانمان بيشتر سعي در حفظ توپ كردند اما با اين حال هواداران در طول 90 دقيقه شاهد يك بازي خوب و تماشايي شدند. بايد بگم كه پنجشنبه شب يكي از بهترين و پاكترين داربيهاي چند سال اخير فوتبالمان رقم خورد.

* چه شد كه در 20 دقيقه ابتدايي موفق شديد چهار گل به ثمر برسانيد؟
از همان لحظهاي كه سوت بازي به صدا درآمد، خوب شروع كرديم. كادر فني از ما خواسته بودند تا حريف را در زمين خودش پرس كنيم. از طرفي عطش و انگيزه بازيكنانمان براي گلزني در اين ديدار زياد بود و تمامي اين مسايل دست به دست هم دادند تا در 20 دقيقه اول بازي چهار گل بزنيم تا شهرداري تير خلاص را بخورد.

* خودت هم كه زننده اين تير خلاص بودي!
پس از چهار هفته در اين ديدار در پست تخصصيام بازي كردم و به همين دليل هم موفق به گلزني شدم.

* آيا بازگشت به پست اصلي و تخصصيات به درخواست خودت صورت گرفت؟
بله. قبل از بازي از اميرخان درخواست كردم تا در خط حمله بازي كنم و ايشان هم درخواستم را قبول كردند و خوشحالم كه توانستم در اولين حضورم در پست تخصصيام خوب ظاهر شوم.

* شنيدهايم تشويق تماشاگران تبريزي در اين ديدار بسيار خاص و عجيب بوده؟!
بله. براي من كه بسيار جالب بود و تاكنون شاهد يك چنين تشويقي نبودم. تماشاگران تبريزي براي اينكه هر دو تيمشان را حمايت كرده باشند، دقايقي به تشويق تراكتورسازي ميپرداختند و دقايقي ديگر شهرداري را تشويق ميكردند. باور كنيد خود من از تشويق آنها انرژي و انگيزه ميگرفتم و يقين دارم كه با حمايتشان خيلي زود به روزهاي اوجم بازميگردم.

* در جدول همه كه همسايه استقلال شديد. فكر ميكني تا پايان فصل رقابت ميان تراكتورسازي و استقلال براي قهرماني و صدرنشيني ادامه داشته باشد؟
در حال حاضر هفته هاي ابتدايي ليگ را سپري ميكنيم و نميتوانيم از حالا مدعيان ليگ را معرفي كنيم. اين فصل مدعي زياد داريم و مشخص نيست كه جنگ قهرماني ميان چه تيمهايي صورت بگيرد. به نظرم همين تيم استقلال كه خيليها از آن انتقاد ميكنند يكي از مدعيان ليگ خواهد بود.

* ولي در حال حاضر رقابت تراكتورسازي و استقلال در صدر جدول ليگ را جذاب كرده و خيليها از حالا براي ديدار اين دو تيم در هفته ششم لحظهشماري ميكنند.
خود من چهار ماهي ميشود كه براي اين ديدار لحظهشماري ميكنم. مصاف تراكتورسازي با استقلال، نبرد تاكتيك و ستارهها خواهد بود. تراكتورسازي يك تيم ستاره است ولي استقلال تيمي پر از ستاره است و ستارهها هستند كه نتايج اين تيم را رقم ميزنند. بازيكناني مثل فرهاد مجيدي هستند كه استقلال را صدرنشين كردهاند نه تاكتيك تيمي آن، چون كادر فني اين تيم دانش فني چنداني ندارند كه بخواهند آن را به بازيكنانشان انتقال بدهند. به همين خاطر هم مصاف تيممان با استقلال را نبرد تاكتيك و ستارهها ميدانم.

* پس بايد از همين الان منتظر گلزنيات مقابل استقلال باشيم؟!
بله. براي اين بازي انگيزه بسيار زيادي دارم و شك نكنيد كه سياوش اكبرپور يكي از گلزنان اين ديدار خواهد بود. اجازه نميدهم انتظار چندماههاي كه براي اين بازي كشيدهام بينتيجه بماند. به دنبال اين هستم تا در ديدار با استقلال خودم را به يكسري از بازيكنان اين تيم كه براي من و خيلي ديگر از استقلاليهايي كه از آن جدا شدند دوستنما بودند، ثابت كنم. در حال حاضر عاشق تراكتور هستم نه استقلال و از اينرو براي موفقيت آن از جانم مايه ميگذارم.استقلاليها از حالا بدانند كه روز بازي نيمي از ورزشگاه آزادي مال تماشاگران تبريزي خواهد بود و در آزادي چندان غريبه نخواهيم بود. ميخواهيم مقابل استقلال آنقدر خوب بازي كنيم تا چشم همه را دربياوريم خصوصا چشم همان دوستنماهايي كه گفتم.

 

ياوران: 50 درصد سكوهاي آزادي را مي خواهيم

+0 امتياز

 

رحمان ياوران اعلام كرد: "50 درصد سكوهاي استاديوم آزادي را ميخواهيم."

رئيس كانون هواداران تراكتورسازي، در گفتگو با خبرنگار كلوب هواداران تراكتورسازي، گفت: "با آقاي عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ برتر كشور، مذاكراتي را جهت اختصاص 50 درصد سكوهاي استاديوم آزادي در ديدار با استقلال تهران انجام داده ايم كه اميدواريم مورد قبول واقع شود."

وي ادامه داد: "با توجه به اينكه در ديدارهاي تراكتور، در استاديوم آزادي هميشه هواداران زيادي براي تشويق تراكتور، در اين ورزشگاه حاضر ميشوند و در هر بازي، مشكل عدم تخصيص سكو براي هوادارانمان مطرح ميشود، اينبار تصميم گرفته ايم قبل از شروع بازي اين مسئله را حل كنيم تا هيچ مشكلي در استاديوم آزادي براي هوادارانمان پيش نيايد."

ديدار دو تيم تراكتورسازي و استقلال، روز جمعه، 18 شهريور ماه در استاديوم آزادي تهران بر

 
 
منبع: كلوب هواداران تراكتورسازي

تراكتور به همشهرى خود هم رحم نكرد

+0 امتياز

 

 

تيم تراكتورسازي، دقيقي پيش موفق شد همشهري خود، شهرداري را شكست دهد.

 

در اين ديدار كه از ساعت 22:00 پنجشنبه شب در استاديوم يادگار امام تبريز برگزار شد، براي تيم تراكتور، مهدي ثابتي، فردين عابديني، سيد محسن حسيني، اميرحسين صادقي("66 احمد آل نعمه)، احسان حاج صفي، مهدي كياني، فرزاد آشوبي، رودريگو توزي("45 مصطفي اكرامي)، محمد ابراهيمي("63 مسعود ابراهيم زاده)، سياوش اكبرپور و مرتضي اسدي به ميدان رفتند.

در اين ديدار كه نزديك به 60 هزار نفر از نزديك شاهد آن بودند، شاگردان قلعه نويي موفق شدند در پايان، تيم شهرداري را با نتيجه 5 بر 1 شكست دهند و با 12 امتياز از شش بازي در رده دوم جدول رده بندي قرار گرفتند.

گلهاي اين ديدار در دقايق 3 و 60 توسط حاج صفي، 8 اميرحسن صادقي، 12 فردين عابديني، 20سياوش اكبرپور و تك گل شهرداري در دقيقه 34 توسط سعيد دقيقي به ثمر رسيد.

 
 
منبع: كلوب هواداران تراكتورسازي

تبريز ضلع سوم مثلت قدرت فوتبال كشور؛ نگاه تراكتور و شهرداري به بالاي جدول

+0 امتياز

با آغاز فصل يازدهم و كسب موفقيت هاي پياپي توسط تيمهاي تبريزي، اين خطه نيز مي رود تا جايگاه بالاتر و شاخص تري در فوتبال كشور كسب كند.

به گزارش خبرنگار مهر، از سالهاي دور دو تيم پايتخت نشين استقلال و پرسپوليس توانسته بودند با موفقيت خود در سطح اول فوتبال كشور طرفداران بسياري را به سوي خود بكشانند و در تمامي شهرهاي كشور هواداران زيادي داشته باشند.

اما چند سالي است كه اصفهاني ها هم با دو تيم سپاهان و ذوب آهن به يكه تازي سرخ آبي هاي پايتخت در فوتبال كشور پايان دادند؛ اين دو تيم به سبب پشتوانه مالي مناسب هميشه و در هر فصل بعنوان مدعي خود را مطرح كرده و از اين امتياز به نحو احسن استفاده كرده اند، پس مي شود ضلع دوم قدرت فوتبال ايران را اصفهان ناميد.

شهرهاي ديگري چون شيراز، مشهد، رشت، انزلي، كرمان، بوشهر، آبادان و اهواز هميشه در فوتبال كشور يكي از نقش هاي اصلي را بازي كرده اند و حتي گهگداري موفقيتهاي چشمگيري نيز بدست آورده اند ولي اين موفقيتها بعد از يكي دو سال كمرنگتر شده و حتي شاهد سقوط تيمهايي از اين شهر ها به صورت مقطعي به ليگ پايينتر نيز بوده ايم.

با اين حال،‌ تبريز يكي ديگر از شهرهايي بود كه سالها جاي خالي آن در ليگ برتر كشور حس مي شد. شهري كه با تيمهايي چون تراكتور، ماشين سازي و ‌شهرداري از تمام شهرهاي آذربايجان هوادار داشته و به سبب پراكندگي هموطنان آذري در سراسر ايران، تيمهاي تبريزي نيز همچون پرسپوليس و استقلال در هيچ كجاي ايران اسلامي غريبه نبوده و به جهت حمايت همين هواداران،‌ در دو فصل گذشته لقب هم پر شورترين تماشاگران نام گرفتند.

با آغاز فصل يازدهم تيمهاي تبريزي موفقيت بسزايي را كسب كرده اند. تيم فوتبال تراكتورسازي توانسته است با شكست تيم ذوب آهن اصفهان يكي از بهترين تيمهاي حال حاضر ليگ نشان دهد كه يكي از مدعيان بزرگ ليگ است و همچنين تيم فوتبال شهرداري تبريز با رهبري مربي كروات خود و ارائه بازيهاي خوب در تهران و در مقابل چشمان 65 هزار هوادار پرسپوليس اين تيم را شكست دهد.

ولي سئوال اين است كه آيا تبريز مي تواند پس از تهران و اصفهان، قطب سوم فوتبال كشور لقب گيرد؟ يك شهر بايد داراي چه فاكتورهايي باشد تا بعنوان قطب فوتبال شناخته شود؟ آيا تبريز  اين ويژگي ها را داراست؟

اولين فاكتور كه همگان بر آن اشتراك نظر دارند وجود هواداران پرشمار و علاقمند به فوتبال در يك شهر است، كه خوشبختانه تيمهاي تراكتورسازي و شهرداري تبريز با داشتن هواداراني پر شمار توانسته اند نه تنها در تبريز بلكه در شهرهاي ديگر نيز حامياني داشته باشند و مي توان گفت بزرگترين شاخصه تيمهاي تبريزي هواداران اين تيمهاست.

دومين مولفه مهم در پيشرفت فوتبال يك شهر و استان حمايت مادي و معنوي از سوي مسئولان آن استان است؛ به واقع با به روي كار آمدن احمد عليرضا بيگي، استاندار آذربايجان شرقي باب تازه اي در ورزش استان گشوده شده است و مخصوصا تيمهاي فوتبال توانسته اند با بسيج همگاني از طرف نمايندگان استان در مجلس، ‌تربيت بدني و رئيس هيئت فوتبال به واقع فضايي مساعد براي پيشرفت داشته باشند و به همين دليل مي شود اميدوار بود كه اين حمايتها بيش از پيش ادامه يافته و موفقيت هاي تيمهاي تبريزي نيز روز به روز افزايش يابد.

وجود استعدادهاي بالقوه يكي ديگر از نشانه هاي پيشرفت در فوتبال يك شهر است كه معرفي چهره هاي شاخص براي تيم ملي را در تمامي مقاطع مي توان دليلي براي وجود اين استعدادها دانست كه هر وقت تيم ملي كشور همچون دهه 70 از وجود جوانان آذربايجاني بهره برده است تيم ملي قوي و موفقتري داشته ايم.

مي شود به اين بحث حمايت سازمانهاي مهمي چون شهرداري و شوراي شهر تبريز را نيز اضافه كرد كه با حمايت خود از چند رشته ورزشي چون فوتبال و واليبال نقش اساسي در پيشرفت ورزش شهر تبريز داشته اند.

پس با اين اوصاف تا پايان فصل صبر مي كنيم تا هنرنمايي تبريزيها را در ليگ يازدهم ببينيم و اين موضوع در پايان فصل يازدهم مشخص خواهد شد كه ضلع سومي براي فوتبال كشور پيدا شده است يا خير؟

.......................

مهدي شيرازي فر

خبرگزاري مهر