نقد داوري بازي استقلال - تيراختور

+0 امتياز


حساسترين مسابقه هفته ششم بين دوتيم صدر جدولي استقلال و تراكتورسازي در حالي روز جمعه در ورزشگاه آزادي برگزار شد كه اين بازي از چند جهت داراي حساسيت ويژه اي بود و همين حساسيت ها كار را براي قضاوت اين مسابقه سخت مي كرد. حضور بي شمار هواداران تبريزي در ورزشگاه ، حضور بازيكنان و مربيان اسبق دو تيم در تيم مقابل و جدال براي به دست آوردن صدر جدول از عواملي بود كه بر حساسيت هاي اين مسابقه مي افزود.
با توجه به اين موارد كميته داوران فدراسيون فوتبال نيز يكي از بهترين تيم هاي داوري خود را براي اين مسابقه برگزيده بود تا اين بازي بدون هيچ حاشيه اي از سوي داوري ، به پايان برسد.

قضاوت اين بازي بر عهده محسن تركي داور اليت و نفر اول ليست بين المللي كشور بود. تركي داور اهل مشهد و يكي از آماده ترين داوران ايران ، هم از نظر جسماني و هم از نظر علم قضاوت مي باشد.
كمك اول تركي در اين ديدار همشهري وي،حسن كامراني فر ، كمك داور خوشنام كشور بود . قضاوتهاي خوب و بي نقص كامراني فر در جام جهاني 2010 و جام ملتهاي آسيا، نشانگر سطح بالاي داوري او مي باشد و حضور در اين ترنمنتهاي مهم از او كمك داوري با تجربه ساخته است.
كمك دوم اين مسابقه نيز حسين خانبان ديگر كمك داور با تجربه كشور از شهرستان كرج بود. محمد ملكي ، همشهري خانبان نيز داور چهارم اين ديدار بود.

اشاره اي اجمالي به صحنه هاي مشكوك بازي:
محسن تركي در اين مسابقه سعي بر كنترل بازي داشت . به همين دليل حتي از خطاهاي كوچك هم نمي گذشت تا بازي از كنترل وي خارج نشود. به ندرت آوانتاژ مي داد و سعي داشت با تذكر هاي به جا از خشونت بازي بكاهد.
«تاثير گذارترين اشتباه تركي در اين ديدار در دقيقه 17 مسابقه اتفاق افتاد. جايي كه مجتبي جباري بازيكن استقلال بي آنكه خطايي روي او صورت گرفته باشد ، سرنگون شد و محسن تركي نيز در اين صحنه به اشتباه اعلام خطا كرد و بدين گونه گل اول استقلال به ثمر رسيد.»
«يكي ديگر از صحنه هايي كه حرف و حديث در پي داشت ، اخطار كرار جاسم بود.در حالي كه خيلي ها معتقدند در آن صحنه كرار نبايد اخطار مي گرفت ، اما به اعتقاد من؛ نفس عمل كرار مستوجب گرفتن كارت زرد بود. اگرچه ضربه كرار به پاي ابراهيمي برخورد نكرد اما خود حركت كرار و نحوه آوردن پاي او مي توانست سلامتي بازيكن را به خطر بياندازد و اگر اين ضربه به پاي ابراهيمي برخورد مي كرد ، خطاي شديد تلقي شده و كارت قرمز را در پي ميداشت.»
«در يكي از صحنه ها نيز در دقيقه 45 ، روي لوپز در ميانه ميدان خطايي انجام پذيرفت كه از ديد داور به دور ماند و اگر بازيكن استقلال ( مجتبي جباري ) با حركت جوانمردانه توپ را به اوت نمي زد، مي تونست تبديل به صحنه اي خطرناك براي استقلالي ها شود.»
«در دقيقه 57 مسابقه سياوش اكبرپور به موجب خطايي كه به روي ميداودي انجام داد، از داور مسابقه كارت زرد دريافت كرد. اين اخطار كاملا درست بود اما نكته اينجاست: قبل از اينكه اكبرپور روي ميداودي تكل از پشت را انجام دهد، ميداودي روي لوپز مرتكب خطا شد كه وقتي داور اين صحنه را خطا اعلام نكرد، اكبرپور با تكل از پشت ميداودي را سرنگون كرد.اگر چه بازيكن استقلال سعي در بزرگ نمايي صحنه داشت، اما تركي فريب او را نخورد و تنها به يك كارت زرد بسنده كرد.»
«محسن تركي دو بار ديگردر اين مسابقه در دقايق 68 و 70 دست به جيب شد و به ترتيب مرتضي اسدي و حنيف عمران زاده را با كارت زرد خود جريمه كرد. علت دادن هر دو كارت رفتار غير ورزشي بود.»

در كل مي توان گفت قضاوت اين مسابقه خوب بوده و اشتباهاتي هم كه صورت گرفت سهوي و به دور از هرگونه عمد بودند.
 

شب بيادماندني براي آذربايجان

+0 امتياز

استقلال 2 - 3 تراختور آذربايجان

شب بيادماندني براي آذربايجان

ساعت 18:45 عصر روز جمعه ال كلاسيكوي ايران در استاديوم مملو از جمعيت آزادي تهران با سوت محسن تركي داور مشهدي اين ديدار, برگزار شد.

آبي پوشان ميزبان در دقيقه ي 19 با ضربه ي سر فرهاد مجيدي به گل اول دست يافتند.

در ادامه كار اين سرخپوشان تبريزي بودند كه با سرعت بخشيدن به حملات خود بالاخره در دقيقه ي 42 توانستند با شليك زيباي مدافع خود, سيد محسن حسيني قفل دروازه ي استقلال را بشكنند.

اما اين پايان كار تراكتوريها نبود؛در ادامه كه همه منتظر شنيدن سوت پايان نيمه اول از سوي داور ديدار بودند, ديگر مدافع سرخپوشان يعني احمد آل نعمه براي دومين بار دروازه ي استقلال و سيد مهدي رحمتي را گشود.

با آغاز نيمه ي دوم استقلاليها براي به تساوي كشاندن بازي بسوي دروازه ي تراكتوريها حمله ور شدند كه در نهايت در دقيقه ي 64 موفق شدند با فرصت طلبي مجتبي جباري, گل تساوي را بثمر برسانند.

سربازان سرخپوش آذربايجاني كه صدر جدول و تكرار تاريخ را ميخواستند با ادامه ي حملات كوبنده ي خود در دقيقه ي 84 با استفاده از ضربه ي آزادي كه بدست آورده بودند با ارسال زيباي فرزاد آشوبي و ضربه ي سر فلاويو لوپز, گل برتري خود را بثمر رساندند.

تراكتورسازي آذربايجان در نهايت توانست با تلاش بازيكنان خود و حمايت بيش از 45 هزار هوادار خود در استاديوم آزادي تهران, آبي پوشان پايتخت را به زانو در آورد و با اقتدار بر صدر جدول تكيه كند.

«از نكات جالب و خنده دار اين بازي, سوزش بي حد و حساب گزارشگر شبكه سه بود كه بارها و بارها با تاكيد بر حضور 15 هزار نفر از هواداران تراكتور, سعي در كم جلوه دادن استقبال هواداران تورك زبان برامد اما دوربينهاي حاضر در ورزشگاه با به تصوير كشيدن هوادارن تراكتو, نشان دادند كه بيش از 45 هزار نفر به عشق تراختور آذربايجان در استاديوم حضور داشتند.»

ياشاسين اذربايجان

ياشاسين تيراختور

ايسته مين كور اولسون

زمان ديدار استقلال و تراكتورسازي تغيير كرد

+0 امتياز


زمان ديدار استقلال و تراكتورسازي تغيير كرد

ساعت بازي تيم‌هاي استقلال و تراكتورسازي در روز جمعه تغيير پيدا كرد.
به گزارش سايت باشگاه تراكتورسازي، طي اطلاع رساني قبلي مقرر شده بود ديدار دو تيم تراكتورسازي تبريز و استقلال تهران ساعت 20 روز جمعه در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شود اما با توجه به نامه دريافتي باشگاه تراكتورسازي از سازمان ليگ زمان ديدار اين دو تيم تغيير يافت و اين ديدار از ساعت 20 روز جمعه به ساعت 18:45 دقيقه همين روز تغيير زمان داد.
طبق اعلام سازمان ليگ اين ديدار بنا به درخواست مدير گروه ورزش و مسابقات شبكه سه سيما تغيير زمان يافت.

تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز براي انجام ديداري دوستانه در افتتاحيه يك استاديوم مدرن به تركيه دعوت شد.

+0 امتياز

نصر نيوز: تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز براي انجام ديداري دوستانه در افتتاحيه يك استاديوم مدرن به تركيه دعوت شد.


 به گزارش نصر نيوز به نقل از مهر، به دنبال تعطيلي دو هفته اي رقابتهاي ليگ برتر فوتبال كشور، تيم تراكتورسازي تبريز به دعوت يك باشگاه ليگ برتري تركيه براي انجام ديداري دوستانه پاسخ مثبت داد.

 

 

قرار است تراكتورسازان پنجشنبه هفته جاري عازم استانبول شده و روز جمعه با اين تيم ليگ برتري تركيه ديداري دوستانه داشته باشند. 

گفته مي شود اين ديدار به مناسبت افتتاح يك استاديوم مدرن در چند كيلومتري شهر استانبول برگزار خواهد شد.

 

هنوز نام حريف تراكتورسازي در اين بازي دوستانه اعلام نشده است.

 

تيم تراكتورسازي تبريز تا پايان هفته پنجم ليگ برتر فوتبال كشور با كسب 12 امتياز در جايگاه دوم جدول رده بندي قرار دارد.

 

شاگردان امير قلعه نويي در حساس ترين بازي هفته ششم در تهران به مصاف استقلال صدرنشين خواهند رفت.

 

جعفري: تراكتورسازي به دور از حاشيه، موفق مي شود

 

مديرعامل باشگاه تراكتورسازي تبريز به دور از حاشيه بودن را دليل اصلي نتايج خوب اخير تيم فوتبال اين باشگاه دانست.

 

محمد حسين جعفري ظهر با اشاره به نتايج خوبي كه اين تيم در هفته هاي سپري شده ليگ برتر كسب كرده، اظهار داشت: خوشحاليم كه پس از گذشت پنج هفته از بازي هاي ليگ برتر، تيم تراكتورسازي توانسته با كسب نتايج خوب و جمع آوري امتيازات لازم، در رده دوم جدول ليگ قرار گيرد.

 

وي اين نتايج خوب را در سايه دوري از حواشي دانست و گفت: تيم تراكتورسازي اگر بازهم از حاشيه ها دور بماند، مي تواند به نتايج درخشان خود ادامه داده و موفقيتي چشمگير به دست آورد.

 

مديرعامل باشگاه تراكتورسازي در ادامه با تمجيد از عملكرد كادر فني تيم فوتبال اين باشگاه بيان كرد: ما جمعي از بهترين مربيان را در كنار يكديگر داريم كه از بهترين بازيكنان نيز استفاده مي كنند و بايد بگويم كه از عملكرد كادر فني و بازيكنان راضي هستم.

 

تيم فوتبال تراكتورسازي تراكتورسازي تبريز با هدايت فني امير قلعه نويي توانسته در پنج هفته ابتدايي ليگ برتر كشور، 80 درصد امتيازات ممكن را كسب كرده و در جايگاه دومي جدول رده بندي قرار گيرد.

 

اين آمار نشان دهنده بهترين شروع قلعه نويي در يك فصل از ليگ برتر است.

 

ژنرال چهار ستاره فوتبال ايران هرگز چنين شروعي نداشته است.

 

 

 

اولين هاي تاريخ باشگاه تراكتورسازي دور يك ميز / قلعه نوعي آنفلوآنزا گرفت، نيامد

 

باشگاه تراكتورسازي تبريز طي ضيافتي، پيشكسوتان تيم فوتبال اين باشگاه را بار ديگر دور هم جمع كرد.

 

باشگاه تراكتورسازي تبريز يكشنبه شب ضيافت افطاري ترتيب داد تا بار ديگر مردان سرخپوش خود در ساليان پيش را دور هم جمع كرده و خاطرات گذشته را مرور كرده باشد.

 

در اين ضيافت كه در محل رستوران تبريز برپا شد، پيشكسوتان و جمعي از هواداران تيم فوتبال تراكتورسازي به همراه تعدادي از مسئولان شهري و استاني حضور داشتند.

 

نكته جالب توجه اين مراسم، حضور اولين مديرعامل باشگاه تراكتورسازي، اولين كاپيتان و اولين دروازه بان تاريخ فوتبال باشگاه تراكتورسازي در كنار يكديگر بود كه اكثر نگاه ها را متوجه خود كرده بود.

 

حسين اردبيلي اولين مديرعامل اين باشگاه محسوب مي شود كه كار خود در باشگاه را از سال 1347 آغاز كرد، همچنين حميد علاف بنام به عنوان نخستين كاپيتان تاريخ تيم فوتبال تراكتورسازي بازوبند اين تيم را به بازو بسته و داريوش حاج رشيدي نيز اولين دروازه بان تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز بوده است.

 

 

 

در ضيافت افطاري تراكتورسازان اما، چشم همه حاضران به دنبال امير قلعه نويي بود اما هيچ كس اثري از ژنرال نيافت.

 

ظاهرا سرمربي فعلي تراكتورسازي به دليل ابتلا به آنفلوآنزا كه گفته مي شود كمي نيز شديد است، نتوانسته بود در اين ميهماني حضور پيدا كند.

 

از ديگر نكات قابل اشاره اين مراسم مي توان به حضور تنها يك بازيكن از تيم فعلي تراكتورسازي تبريز اشاره كرد.

 

رودريگو توزي بازيكن برزيلي اين تيم تنها بازيكني بود كه در جمع ميهمانان به چشم مي خورد، البته ساير بازيكنان تراكتورسازي به دليل مرخصي سه روزه خود در اين ضيافت غايب بودند.

 

از اعضاي كادر فني اين تيم نيز غلامرضا باغ آبادي و بياض پور ممي در كنار حسن آذرنيا حضور داشتند.

بيز گليروخ

+0 امتياز