نماينده مردم تبريز در مجلس

+0 امتياز

نماينده مردم تبريز در مجلس:
درياچه اروميه با سياسي كردن موضوع خشك مي‌شود

خبرگزاري فارس: نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: دامن زدن به بعضي عوامل و سياسي كردن مشكل درياچه اروميه موجب خراب شدن وضعيت موجود و اجرايي نشدن راه حل‌هاي ارائه شده مي‌شود.
[درياچه اروميه با سياسي كردن موضوع خشك مي‌شود]

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، مسعودپزشكيان صبح امروز ‌در نشست خبري كه با حضور نمايندگان خبري‌، خبرگزاري‌هاي آذربايجان شرقي و با محوريت عملكرد اخير نمايندگان در زمينه طرح‌هاي ارائه شده در مجلس شوراي اسلامي صورت گرفت خواستار توجه بيشتر جامعه به اخلاق اسلامي شد.
‌وي با اشاره به موضع خود در مورد طرح درياچه اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: ‌هر طرحي كه به مجلس ارائه شود بايد كارشناسي باشد تا بتواند راي لازم را بياورد.
پزشكيان با بيا‌ن اينكه طرح جلوگيري از خشك شدن درياچه اروميه و نجات درياچه اروميه بايد از روش‌هاي مختلف پيگيري شود، ‌اظهار داشت: حسا‌س‌سازي جامعه و مسئولان به اين امر و مطالبه مردم موضوعي است كه خواهد توانست نجات درياچه اروميه را تسريع كند.
پزشكيان ادامه داد: اصلاح روش‌هاي آبياري، انتقال و پمپاژ آب رودخانه ارس، ‌زاب و نيز جلوگيري از فعاليت چاه‌‌هاي غيرمجاز در راستاي نجات درياچه اروميه ضروري است.

*فقط 15 درصد مشكل درياچه اروميه با باز شدن خروجي سدها حل مي‌شود
پزشكيان با بيان اينكه آبياري غيراصولي مناطق اطراف درياچه 40 درصد آب‌هاي ورودي به درياچه را هدر مي‌دهد، افزود: با هزينه‌اي بسيار كم و اجراي طرح آبياري تحت فشار نزديك به 40 درصد مشكل اين درياچه قابل حل است.
وي مشكل خشك شدن اين درياچه جدي دانست، گفت: حتي در صورت باز كردن خروجي سدهاي منتهي به درياچه حداكثر 15 درصد مشكل كمبود آب آن حل مي‌شود.
نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي با رد برخي مواضع مخالف منتصب به وي در مورد نجات درياچه اروميه گفت: خطر خشك شدن درياچه اروميه را از مدت‌ها قبل گوشزد كرده و خواستار طرحي جامع و كارشناسي شده در زمينه نجات اين درياچه هستم.
پزشكيان ادامه داد: ‌اينجانب از طراحان طرح نجات درياچه اروميه هستم و از اينكه دولت تاكنون اقدامي جدي در اين زمينه انجام نداده گله‌مندم.
عضو مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي در مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به جلسه علني 25 مرداد ماه مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: ‌اينجانب نه تنها مخالف دو فوريت طرح نجات درياچه اروميه نبودم بلكه به عنوان موافق اين طرح براي دفاع از آن در صحن علني ثبت‌نام كرده بودم.
نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي افزود: گنجاندن نام بنده به عنوان مخالف اين طرح در برخي سايت‌ها اقدامي مذبوحانه و شيطنت‌آميز است كه با اهداف مشخص صورت گرفته و با اخلاق فاصله دارد.
وي با گلايه از بي‌اخلاقي در جامعه و با اشاره به آيات قرآني اظهار داشت: در زمينه بعثت نبي مكرم اسلام و گرايش مردم به ايشان يكي از مهم‌ترين مسائل كه قرآن نيز به آن اشاره مي‌كند موضوع اخلاق نبوي است.
پزشكيان يادآور شد: ‌بر اساس فرمايش قرآن كريم يكي از دلايل بعثت پيامبر اتمام مكارم اخلاقي است كه بايد امروز نيز به آن توجه شود.

*اخلاق اسلامي ميان مردم و مسئولان جامعه مورد غفلت واقع شده است
نماينده مردم تبريز، اسكو وآذرشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: اخلاق اسلامي در ميان مردم و مسئولان جامعه مورد غفلت واقع شده و در زمينه‌هاي مختلف اين نقص به چشم مي‌‌خورد.
وي خاطر نشان كرد: ‌مسئولان بايد به مسائل اخلاقي در عملكرد و وعده‌هاي خود توجه بيشتري داشته و گروه‌هاي ديگر مانند نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز بايد به اين مسئله توجه كرده و از اتهام‌زني و توهين خودداري كنند.
پزشكيان با انتقاد از مطالب درج شده در برخي رسانه‌هاي استان گفت: ‌طي روزهاي گذشته موجي از توهين، تهمت و فحاشي در مورد عملكرد برخي نمايندگان در تعدادي از رسانه‌ها درج شده كه خارج از عرف واخلاق است.
پزشكيان اظهار داشت: طرح نجات درياچه اروميه براي بار دوم بايد با كارشناسي بيشتر و توجه به شرايط روز منطقه و با همكاري و جلب نظرات اساتيد و دانشگاهيان اين حوزه به مجلس ارائه شود.

عكس هايي از تظاهرات اروميه

+0 امتياز

تظاهرات از اروميه شروع شده و در سراسر آذربايجاندا ادمه خواهد يافت

بيانيه شديد الحن فعالين حركت ملي آزربايجان نسبت به موج دستگيرهاي گسترده در تبريز

+0 امتياز

تبريز سسي : حاكميت بداند ما 30 نفر نه بلكه 35 ميليون آزربايجاني غيور هستيم

بعد از فراخوانهاي گسترده فعالين حركت ملي آزربايجان از جاي جاي وطن براي اعتراض به سياستهاي راسيستي حاكميت ايران نسبت به خشكانيدن عمدي درياچه اورميه ، سردمداران نژاد پرست فارس با اقدامات كاملاً مذبوحانه اقدام به بازداشت تني چند از فعالين سرشناس آزربايجان كرده است .

 

راسيست فارس با اين اقدام كريه خود بار ديگر نشان داد كه سياست خشكانيدن درياچه اورميه به صورت كاملاً پلان شده از طرف حاكميت در دستور كار قرارگرفته است . آنها با اين اقدام خود روي تمامي رژيمهاي فاشيستي تارخ بشريت را سفيد كرده اند . اكنون مي توان گفت جناب خامنه اي ، اين كافر از خدا بي خبر وطن فروش ، اين مهره كثيف امپرياليسم روس كمر همت براي نابودي خاك آزربايجان بسته است .

راسيست فارس بايد بداند كه حركت ملي آزربايجان آن 30 نفر فعالي نيست كه به گمان خود بازداشت و روانه زندان مي كنيد چشمانتان را باز كنيد و خوب به قدرت حركت ملي آزربايجان بنگريد .

اكنون ما 35 ميليون ملت بزرگ آزربايجان به نام مقدس آزربايجان در مقابل حاكميت رو به زوالتان قدرتمندانه ايستاده ايم و به همين ماه مبارك قسم ايران را سرتان خراب خواهيم كرد . اين آخرين هشدار فعالين جان بر كف حركت بزرگ ملي آزربايجان از جاي جاي وطن است ، اين نداي آزربايجان است .

خروشيد اي جوانان وطن ، بغريد اي فرزندان بابك خرمدين ، ترس بر ما عار است ، ننگ بر ما باشد اگر ديگر بياستيم و نظاره گر نابودي كيان و هستي آزربايجان باشيم . هم قسم مي شويم تا بنياد حاكميت راسيست فارس را از وطن آبا و اجداديمان نكنده ايم ،  از پاي ننشينيم .

اقدامات اخير راسيست فارس كاملاً نشان از ترس شديد حاكميت و برعكس قدرت حركت ملي آزربايجان دارد. ملت ما به اين نقطه واقف است و ما از همين بيانيه اعلام ميكنيم ، حركت ملي آزربايجان جنوبي از روز شنبه 5 شهريور وارد فاز جديد و جدي از حركت مدني خواهد شد .

فعالين حركت ملي آزربايجان جنوبي_ تبريز

 

3/6/1390

بيانيه دانشجويان اردبيل در حمايت از تجمعات اعتراضي اخير

+0 امتياز

تبريز سسي : از يك قرن پيش تا به امروز راسيزم فارس سعي در از بين بردن ملتي دارد كه قرنهاي متمادي تاريخ ساز بوده و آثار آن در جغرافيايي وسيع از جهان تا ابد خواهد ماند.

يك قرن است كه شوونيزم فارس سعي در تلافي عقده هاي اربابان خويش از ملت تورك دارد. به مدت صد سال سعي در بيگانه نمودن ملت آذربايجان از خويشتن خويش دارند. يك سده است كه با استفاده از روشهايي مانند تحقير، جكسازي، ممنوع كردن تحصيل به زبان مادري، تضعيف اقتصادي منطقه و بالاخره مجبور به كوچ نمودن قسمتي از ملت تورك آذربايجان سعي در از بين بردن آرام ايشان داشته اند.

و امروز اين شيوه ها نه به صورت پنهان بلكه علنا و از تريبون مجلس بر زبان جاري مي شود و نماينده فاشيست آشكارا فكر پليد كوچاندن اجباري آذربايجانيها را بر زبان جاري ميكند و متاسفانه كساني كه نام نمايندگي ملت آذربايجان را دارند باز سكوت مي كنند. اگر تا ديروز درد حفظ زبان مادري و فرهنگ آذربايجاني اولين اولويت آذربايجانيها بود امروز ترس از فاجعه عظيم از بين رفتن خاك ميهن آن هم نه با سلاح بلكه با خشكاندن نگين آذربايجان بدل به اولويت آذربايجانيها گشته است. اگر تا ديروز نگران از بين رفتن زبان مادري و فرهنگمان بوديم امروز بايد در پي حفظ سرسبزي و حيات آذربايجان باشيم.

ما دانشجويان دانشگاههاي اردبيل ضمن محكوم كردن اقدام عمدي و برنامه ريزي شده حاكميت شوونيست ايران براي خشك كردن نگين آذربايجان، درياچه اورميه، خواهان آزادي هرچه سريعتر دستگيرشدگان اخير و ديگر زندان عقيدتي حركت ملي آذربايجان بوده و آمادگي خود را براي برگزاري تجمع اعتراض آميز در شهر اردبيل در حمايت از درياچه اورميه و در همراهي با فعالين شهرهاي اورميه و تبريز اعلام مي داريم. شوونيسم فارس بداند ما دانشجويان آذربايجاني همراه با ديگر فعالين اربيل همواره در كنار همسنگران خود بوده و در هر زمان حاضريم پيوند ناگسستنيمان را به نمايش گذاريم و اجازه از بين رفتي ذره اي از حق ملتمان را به آنها نخواهيم داد. حاكميت راسسيتي ايران بداند وجب به وجب خاك آذربايجان براي هر آذربايجاني مهم است و همواره سهند و ساوالان دوشادوش هم و در كنار اورمو گؤلو خواهند ماند.

گونئي آذربايجان اؤيرنجيلري

دانشگاههاي اردبيل

بيانيه‌ي جمعي از دانشجويان دانشگاه تبريز در خصوص وقايع درياچه‌ي اورميه

+0 امتياز

تبريز سسي : ملت مبارز و آزادي‌خواه آزربايجان؛

امروز فرزندانت پس از قرن‌ها مبارزه و ايستادگي جوانمردانه و شجاعانه در برابر ظلم‌ها و وحشي‌گري‌هاي دشمنان و استعمارگران، به برهه‌اي از تاريخ مبارزات خود نزديك مي‌شود كه نقطه عطفي در سرنوشت خويش محسوب مي‌شود.

دشمن راسيست و تماميت‌خواه پس از ناكام ماندن هشتاد ساله در جبهه‌هاي حمله به زبان، تاريخ، هويت و اقتصاد، امروز تصميم به ويران كردن جغرافياي آزربايجان گرفته است.

آنان در حال تدوين جنگي هستند كه مي‎تواند منجر به حادثه‌اي فاجعه‌بار شود. حادثه‌اي كه ابعاد آنرا مي‌توان فقط با انفجارهاي اتمي شهرهاي هيروشيما و ناكازاكي مقايسه كرد.

 

رژيم تصميم گرفته است تا قلب تپنده‌ي آزربايجان را از تپش باز دارد. پروژه‌اي كه از مدت‌ها قبل براي خشكاندن درياچه‌ي اورميه در حال پي‌ريزي است. درياچه‌اي كه مي‌توانست منبع اقتصادي چندين ميلياردي براي ملت آزربايجان باشد، امروز به بمب نمكي تبديل شده است كه شمارش معكوس براي انفجار آن خيلي پيش از اين آغاز شده است. و اين بدين معني است كه پدران، مادران و فرزندانمان هر شب در كنار هزاران تن نمك مي‌خوابند، كه ذره ذره در حال خشكاندن درختان، باغات و مسموم كردن آب شرب و آلوده كردن هواي تنفسي آنان مي‌باشد.

ملت قهرمان آزربايجان؛

مجلس فرمايشي جمهوري اسلامي ايران نيز، در اقدامي هماهنگ در راستاي اهداف از پيش تعيين شده‌ي نظام فاشيستي و نژادپرست، با رد طرح نجات درياچه‌ي اورميه، بار ديگر سياست‌هاي خصمانه و شئونيستي خود را در قبال ملت آزربايجان در قالب خيانتي ديگر نشان داد. اين سياست‌ها كه نابودي تفكر ملي آزربايجان را در گرو تغيير جغرافيا و به تبع آن تغيير زبان، تاريخ و فرهنگ مي‌پندارد، در تقابل با روح ملي آزربايجان قرار گرفته است.

و اينك كه ملت آزربايجان به ناكارآمدي و عدم صلاحيت مسئولين و وكلاي خود در مجلس پي برده و رأسا به مسئوليت تاريخي خود در قبال نجات و حفظ درياچه‌ي اورميه همت گماشته است، شاهد برخوردهاي شديد امنيتي مأمورين جمهوري اسلامي و دستگيري و تهديد فرزندان خود مي‌باشد.

لذا ما جمعي از دانشجويان دانشگاه تبريز؛

-        اقدام ضدانساني و ضدآزربايجاني مجلس در رد دو فوريت طرح نجات درياچه‌ي اورميه را محكوم مي‌نماييم.

-        بي‌كفايتي وكلاي خود در عدم همراهي ملت آزربايجان و پيوستن به پروژه‌ي خشكاندن درياچه‌ي اورميه را محكوم مي‌نماييم.

-        اظهارات بي‌شرمانه و ننگين نماينده بجنورد را مبني بر كوچاندن ملت آزربايجان از ديار آبا و اجدادي خود را محكوم مي‌نماييم.

-        برخوردهاي امنيتي مأمورين انتظامي و اطلاعاتي را با ملت آزربايجان محكوم مي‌نماييم.

و ضمن حمايت خود از دستگيرشدگان روزهاي اخير اعلام مي‌داريم كه تا به نتيجه رسيدن خواسته‌هاي به‌حق ملت آزربايجان و احياي درياچه اورميه همراه و پشتيبان ملت خود خواهيم ماند.