نوزادان به زبان مادري گريه مي‌كنند نوزادان به زبان مادري گريه مي‌كنند

+0 امتياز

همشهري آنلاين: محققان آلماني با مطالعه بر روي گريه نوزادان دريافتند آن‌ها از زماني كه در رحم مادر هستند، ظرايف زبان و لهجه‌ والدين خود را فرا مي‌گيرند 

اين ننايج از مطالعه بر روي گريه ۶۰ نوزاد سالمي بدست آمده كه در خانواده‌هاي فرانسوي و آلماني زبان متولد شده‌اند. 

گريه نوزادان فرانسوي داراي يك لهجه با تون روبه افزايش است در حالي كه نوزادان آلماني توني روبه كاهش دارد. 

نتايج اين مطالعه پيشنهاد مي‌كند كه نوزادان تحت تاثير اولين كلماتي هستند كه از داخل رحم مادر به گوششان مي‌رسد. 

در حال حاضر اكثر دانشمندان معتقدند كه جنين انسان در رحم مادر و مخصوصاً در سه ماه آخر دروان جنيني به موسيقي و صداي تكلم انسان حساس است. 

مطالعات ديگري نشان مي‌دهد كه نوزادان از ۱۲ هفتگي توانايي تشخيص حروف صدادار را دارند. 

محققان دانشگاه وورزبرگ آلمان با ضبط گريه ۶۰ نوزاد و مطالعه بر روي آن‌ها دريافتند كه آن‌ها در گريه‌هاي خود تمايل دارند از ملودي‌هايي استفاده كنند كه از محيط بيرون شنيده‌اند كه معمولاً همان زبان مادري آن‌هاست. 

اين محققان همچنين دريافتند كه نوزادان براي تقليد از صداهاي اين زبان مادري تنها نياز به حنجره دارند و از سيستم عصبي كنترل صدا بهره نمي‌برند. 

سگ كشي بيرحمانه در تبريز

+0 امتياز

مهر: يك تشكل مردم نهاد فعال در آذربايجان شرقي با طرح اين ادعا كه سگ هاي ولگرد و بي سرپرست در تبريز به طرز بيرحمانه اي توسط برخي شركتهاي طرف قرارداد با شهرداري كشتار مي شوند، از مسئولان براي جلوگيري از اين اقدام استمداد كرد. 

اشرف يوسفي، رئيس هيئت مديره انجمن حاميان طبيعت آذر گفت: چندي است كه سگ هاي بدون صاحب سطح شهر تبريز به بهانه جلوگيري از انتقال بيماري، زيبا سازي چهره شهر و حمايت از حقوق شهروندان، توسط برخي شركتهاي طرف قرارداد با شهرداري جمع آوري شده و در مكاني به نام معدومگاه بعد از دو يا سه روز نگهداري در سخت ترين شرايط كشته مي شوند. 


وي با بيان اينكه ظاهرا مسئولان شهرداري در خصوص نحوه معدوم سازي اين حيوانات نظارت كافي ندارد مدعي شد: اين حيوانات زبان بسته پس از نگهداري در معدومگاه، با روش هاي بسيار فجيع مانند ضربه به جمجمه توسط لوله هاي فلزي و كوبيدن سر آن ها به ديوار و يا حلق آويز شدن كشته مي شوند. 

اين فعال حقوق حيوانات با مطرح كردن اين موضوع كه چنين كشتار بيرحمانه اي براي دستيابي به سودهاي كلان توسط عده اي معلوم الحال صورت مي گيرد، ادامه داد: با وجود اينكه پيمانكار مربوطه طبق قرارداد، براي كشتن سگ ها با داروي بيهوش كننده هزينه دريافت مي كند اما حيوانات ياد شده هرگز با داروي بيهوش كننده كشته نمي شوند چراكه هزينه داروهاي فوق زياد بوده و با وجود دريافت مبلغ از سوي شهردراي، پيمانكاران ياد شده از روشهاي غيراخلاقي و غيربهداشتي براي معدوم سازي حيوانات استفاده مي كنند. 


يوسفي با بيان اينكه هيچ گونه نظارتي بر تعداد حيوانات معدوم شده به صورت مستمر وجود ندارد، افزود: آمار ارائه شده توسط پيمانكار جهت دريافت هزينه بيشتر دستكاري شده و آمار غيرواقعي ارائه مي شود. 

وي با اشاره به آمادگي تشكل "حاميان طبيعت آذر" براي جلوگيري از كشتار حيوانات بي گناه، افزود:ما آماده ايم بعد از جمع آوري سگ هاي بدون صاحب از سطح شهر اقدام به واكسيناسيون و درمان بيماري هاي انگلي و جسمي آنها كنيم و طي عمل جراحي كاملاً علمي توسط دامپزشكان سگ هاي نر را وازكتومي يا عقيم سازي نماييم. 


يوسفي اضافه كرد: اين تشكل با تغذيه مناسب و انجام حمايت هاي لازم نه تنها امكان زندگي و مرگ به صورت طبيعي را براي اين حيوانات فراهم مي كند بلكه با جمع آوري و درمان حيوانات مانع انتقال بيماري ها به انسان از طريق اين حيوانات شده و سطح شهر هم تميز مي شود. 

وي افزود: انجام عمل عقيم سازي موجب مي شود تا معضل سگ هاي بدون صاحب و انتقال بيماري در طي دو تا سه سال در سطح منطقه به طور كامل حل و فصل شده و تحت كنترل درآيد. 


رئيس هيئت مديره اين تشكل حامي حيوانات با انتقاد از آن دسته از افرادي كه طرح عيقم سازي سگ هاي ولگرد را طرحي از قبل شكست خورده معرفي مي كنند، آنان را افرادي با نظرات سطحي و فاقد تحليل كارشناسي توصيف كرد و افزود: با وجودي كه همه كارشناسان معتقدند به جاي معدوم سازي حيوانات بايد با روش هاي اصولي به عقيم سازي آن ها پرداخت اما متاسفانه جاي اين سئوال است كه چرا مسئولان تبريز به چنين اقدامي دست نزده است. 

وي ادامه داد: موضوع به اينجا ختم نمي شود زيرا اجساد سگ هاي ولگرد كه با بيرحمانه ترين شكل ممكن كشتار مي شوند به زباله گاه تبريز منتقل و به "كومورچايي" ريخته مي شوند كه مي تواند فاجعه زيست محيطي ديگري را رقم زند. 

يوسفي با يادآوري بخشنامه وزارت كشور در رابطه با كنترل حيوانات بي سرپرست، كشتار حيوانات سالم را بر اساس مفاد اين بخشنامه فاقد وجاهت قانوني دانست و اضافه كرد: با توجه به اينكه شهرداري تبريز جمع آوري حيوانات بي سرپرست را به شركت خصوصي واگذار كرده و آن شركت در نقض صريح بخشنامه، حيوانات را به صورت غيراصولي و خشن جمع آوري و به طرز فجيع، غيراخلاقي، غيرشرعي و غيرقانوني معدوم مي كند لازم است به دليل عدم صلاحيت، قرارداد با اين پيمانكار لغو و طبق ماده 9 همان بخشنامه اين امور به تشكل هاي مردمي و زيست محيطي واگذار گردد. 

يك گزارش تلخ از عاقبت شكست پرسپوليس در داربي / قتل عام پس از داربي در زرين شهر اصفهان با كلاشنيكف

+0 امتياز

كلاشنيكف
ok
  سايت گل- ديروز روزنامه شرق در يك گزارش عجيب از قتل عام توسط يك طرفدار افراطي پرسپوليس با كلاشنيكف در زرين شهر اصفهان خبر داد.اين مرد چند روز پيش دستگير شده است.

 اين روزنامه در اين باره نوشته است:مردي كه در داربي 71 دو تيم استقلال و پيروزي از ناسزاگويي به تيم محبوبش خشمگين شده و هفت نفر را به رگبار بسته بود در بازجويي‌ها اعلام كرد زمان قتل در حالت عادي قرار نداشت. روز 25شهريور درحالي‌كه دو تيم استقلال و پيروزي براي هفتادويكمين مرتبه رودرروي هم قرار گرفته بودند، مردي اصفهاني كه ساكن محله ورنامخواست زرين‌شهر بود با اين اميد كه تيم پرسپوليس برنده بازي باشد پاي تلويزيون نشست. او با دقت و حساسيت بازي را دنبال مي‌كرد، اما وقتي تيم محبوبش اولين گل را خورد به شدت عصبي شد

وي با اين اميد كه نتيجه تغيير كند همچنان به گيرنده‌اش چشم دوخته بود كه ناگهان مجتبي جباري دومين گل را وارد دروازه پرسپوليس كرد . پس از آن بود كه اين مرد ديگر نتوانست خودش را كنترل كند و درحالي‌كه بسيار عصباني بود به كوچه رفت و شروع به ناسزاگويي به تيم مقابل كرد در اين بين مردي 65ساله به نام «خدامراد» كه از اهالي همان محله و طرفدار تيم ديگر بود حرف‌هاي مرد ميانسال را شنيد و با او به دليل توهين‌هاي فوتبالي درگير شد اين دو از پيش نيز با هم به شدت اختلاف داشتند و رفتار هوادار پيروزي بهانه تازه‌اي را به خدامراد داده بود اين دعوا دقايقي بعد بدون اينكه حادثه خاصي رخ بدهد پايان يافت . اما خدامراد كه همچنان در وضعيت جنون‌آميزي به سر مي‌برد به خانه رفت و كلاشينكفش را برداشت.

 در اين هنگام عده‌اي از شاهدان دعواي قبلي پشت درخانه خدامراد تجمع كرده و مشغول گفت‌وگو بودند كه مرد 65ساله انگشتش را روي ماشه فشرد و چند گلوله به سمت در شليك كرد تا حاضران را متفرق كند. در اين هنگام اهالي به سمت انتهاي كوچه دويدند اما خدامراد از خانه خارج شد و بي‌هدف به سمت حاضران شليك كرد و باعث شد جوان 33ساله‌اي به نام «يارعلي» از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار بگيرد و در دم جان ببازد. در اين حين جوان 37ساله‌اي به نام «نورالله» كه شاهد صحنه بود به سمت يارعلي دويد تا شايد بتواند به او كمك كند اما او هم هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد. ماجرا به همين جا ختم نشد و اهالي محل با شنيدن سروصداي تيراندازي از خانه‌ها بيرون آمدند و خود را به محل درگيري رساندند. 

آنها در حالي بالاي سر مقتولان حاضر شدند كه خدامراد همچنان سلاح در دست در گوشه‌اي كمين كرده بود. او اين بار ناگهان به صورت رگبار چندين گلوله شليك كرد كه در اين ميان يك جوان 27ساله حامي پرسپوليس با اصابت گلوله نقش بر زمين شد و در ادامه يك زن ميانسال و يك دختر جوان و دو مرد نيز هدف گلوله‌هاي بي‌هدف خدامراد قرار گرفتند. خدامراد سپس درحالي‌كه دو نفر را كشته و پنج نفر را زخمي كرده بود پا به فرار گذاشت. با گزارش اين رخداد شاه محمدي، دادستان زرين‌شهر دستور انجام تحقيقات ويژه را صادر كرد و خدامراد بعد از جست‌وجوهاي وسيع و همه‌جانبه بازداشت شد و به قتل اقرار كرد. همچنين ماموران از وي يك قبضه كلاشينكف و 12 تير فشنگ جنگي كشف كردند.

 خدامراد هفته پيش تحت بازجويي قرار گرفت و در اعترافاتش گفت: «تصميم نداشتم دست به چنين كاري بزنم و فقط براي ترساندن اين افراد چند تير به در خانه زدم، اما در ادامه احساسي بر من غلبه كرد و به كوچه رفتم و به صورت بي‌هدف به سمت حاضران شليك كردم.» وي با بيان اين اظهارات با قرار قانوني بازداشت موقت روانه زندان شد و اكنون تحقيقات تكميلي در اين خصوص ادامه دارد. اين در حالي است كه پنج مجروح حادثه بهبود نسبي يافته و هر يك شكايات خود را عليه متهم در دستگاه قضايي طرح كرده‌اند. زرين شهر يكي از شهرهاي استان اصفهان است كه ددر 41 كيلومتري اين شهر قرار دارد. اين شهر مركز شهرستان لنجان استان اصفهان است. جمعيت زرين‌شهر نزديك به 70 هزار نفر است.

فرار نماينده تبريز (منادي ) از ميدان تلاش واقع درمنطقه 42 متري تبريز

+0 امتياز

فرار نماينده تبريز (منادي ) از ميدان تلاش واقع درمنطقه 42 متري تبريز

 

روز جمعه مورخه 12/9/90 نماينده تبريز بعد از اهداء جوايز فينال مسابقات فوتبال جوانان به ايراد سخن پرداخت .وي اعلام نمود من بزرگترين كاري كه برلاي تبريز انجام دادهام اين است كه تبريز را به طور مستقيم به اروپا وصل نمودهام . وي در ادامه افزود شما اگر سوار ماشين خود شويد بعد از 2 ساعت در ايروان ميتوانيد خود را مستقيم به اروپا برسانيد ؟!

 

در هنگام سخنراني يكي از جوانان خطاب به منادي گفت آقاي منادي ارمنستاني كه در آن 2 ميليون گرسنه زندگي مي كند و دشمن مسلمانان است چگونه مركز اروپا مي شود . خواهش ميكنم نقشه را دوباره مطالعه كنيد . وي خطاب به جوان معترض گفت : حالا مد نظر من دروازه اروپاست كه اكنون بنده آن كار را كرده ام . در اين هنگام يكي از فعالين حركت ملي جواني است آسفالت كار خطاب به منادي گفت آقاي منادي انگار زياد حرف زديد و به حاضرين گفت تا صلوات بفرستند . بعد از صلوات منادي خود را در حلقه سئولات جوانان خشمگين منطقه ديد كه فرار را بر قرار ترجيح داد .

عجيب ترين جرائم فيس بوك + تصاوير

+0 امتياز

1. زني كه به خاطر فضولي و كنجكاوي در كار يك كاربر ديگر فيس بوك دستگير شد

قانون شكني هميشه دردسر ساز است، حتي درفيس بوك. شانون جكسون زني كه براي يكي از كاربران فيس بوك مزاحمت ايجاد كرده و در كارش فضولي بيجا كرده بود، دستگير شد، جرا كه قانون دنياي مجازي را نقض كرده بود.فضولي بيجاي خانم جكسون حداكثر 11 ماه و 29 روز زندان برايش دارد و تا سقف 2500 دلار هم جريمه نقدي روي دستش مي گذارد. 2. مردي كه به جرم جازدن خود در فيس بوك به جاي شاهزاده مراكشي دستگير شد

در آمريكا ساختن صفحه و پروفايل در دنياي مجازي به نام افراد مشهور امري عادي به شما مي رود و شما با جستجوي نام افراد مشهور مي توانيد ده ها صفحه پيدا كنيد كه به نام چنين افرادي ساخته مي شود.اما شايد در آمريكا كمتر كسي به فكرش برسد كه به نام برادر پادشاه مراكش هم مي توان صفحه اي در دنياي مجازي درست كرد!فواد مورتادا، 26 ساله صفحه اي در فيس بوك به نام برادر سلطان محمد ششم، پادشاه مراكش ساخت و با اين جرم دستگير شد.با اطمينان مي توان گفت كه كارهاي اين جوان 26 ساله در صفحه خود به نام برادر پادشاه مراكش صرفا تفنني نبوده و اهداف خاصي را دنبال مي كرده است 3. پليسي كه به جرم پست عكس هاي صحنه يك جرم به 4 سال زندان محكوم شد

مارك موزارلا، كه تصاوير ضرب و شتم و خفه كردن زني به نام كارولين وايم را در صفحه فيس بوكش منتشر كرده بود پس از اقرار صريح به رفتار آشوبگرانه خود به 4 سال زندان محكوم شد..گواهي مهارت هاي كمك هاي اوليه اين پليس بازنشسته 48 ساله نيز باطل شد 4. زني كه به جرم سر بريدن يك موش و پست تصاوير آن در فيس بوك محكوم شد

زن جواني به جرم سربريدن يك موش و قرار دادن تصاوير آن روي فيس بوك به زندان محكوم شد. نومي اندرسون، 23 ساله به جرم آزار و اذيت حيوانات در جولاي 2011 به زندان محكوم شد.وي با استفاده از چاقو سر يك موش بي نوا را بريد و همزمان از اين كار خود فيلم برداري هم كرد و سپس فيلم را روي صفحه فيس بوكش قرار داد.5. دو دختر نوجوان كه به آزار و اذيت اينترنتي همكلاسي خود، پس از هك صفحه فيس بوك او متهم شدند

دو دختر نوجوان به هك صفحه فيس بوك همكلاسي خود و آزار و اذيت اينترنتي او متهم شده اند. اين دو دختر 11 و 12 ساله پس از قرار دادن تصاوير غيراخلاقي روي صفحه فيس بوك همكلاسي خود تحت بازجويي هستند.آنها با استفاده از اطلاعات رمز عبور قرباني وارد صفحه فيس بوكش شدند و پيام هاي با محتواي غيراخلاقي روي آن قرار مي دادند. 6. زوجي كه به خاطر خوردن نوعي سوسمار نادر در فيس بوك دستگير شدند!

اين، داستان زوجي آمريكاييست كه وعده غذايي شان نوعي سوسمار نادر و در خظر انقراض بوده است. آنها زماني گرفتار شدند كه مقامات مسوول فيلم جشن آنها را در فيس بوك ديدند.اين زوج خبرساز آمريكايي در اين ميهماني از ميهمانان خود با نوعي سوسمار نادر پذيرايي كرده بودند.هنوز مشخص نيست كه اين فيلم چگونه به دست افتاده است، اما گزارش هاي مردمي در اين باره زياد بوده است.اين زوج جوان كه 23 و 24 سال سن دارند،به جرم نقض حريم حيوانات هر يك به 500 دلار جريمه نقدي محكوم شدند. 7. نوجواني كه به تلاش خود براي استخدام يك قاتل حرفه اي اعتراف كرد.

يازده تا 22 سال زندان در انتظار نوجواني است كه اعتراف كرده از فيس بوك براي استخدام يك قاتل حرفه اي استفاده كرده است.وي انگيزه خود از اين كار را كشتن زني اعلام كرده كه او را متهم به تجاوز كرده است. 8. نوجواني كه پس از پست مطلبي درباره دستشويي، بيچاره شد

پسر نوجوان 16 ساله به بستن چاه دستشويي يك كتابخانه محكوم شد. وي كه با دستمال هاي دستشويي راه چاه آن را مسدود كرده بود، باعث شد تا كتابخانه را سيل فراگيرد و اين مركز به مدت 5 ماه به خاطر اين مشكل و خرابي هاي ناشي از آن تعطيل شود.اما نكته جالب اينجاست كه اين پسر نوجوان تا زماني كه از اين شاهكار خود در فيس بوك حرفي به ميان نياورده بود، كسي از آن خبري نداشت!