گزارش تصويري: بازار تاناكورا اروميه

+0 امتياز

 
تاناكورا متشكل از چندين راسته موازي در كنار هم است كه به جز لباس دست دوم محل خريد فروش پرده، رومبلي، چادر و لوازم مسافرتي، كفش و اجناس و البسه نو و اورجينال خارجي و حتي اسباب بازي و عروسكهاي چيني نيز ميباشد

 

توضيح آينانيوز: بيش از دو دهه است كه از راه افتادن فروشگاه يا فروشگاههاي اجناس دست دوم اروميه يا همان " تاناكورا" مي گذرد. خاستگاه  اين بازار  شهرستان مهاباد در جنوب آذربايجان غربي است كه به فاصله كمي به اروميه رسيد و امروز علي رغم وجود محلي دائمي براي آن در مهاباد اما رونق و وسعت و كيفيت اجناس بازار اروميه بهتر از پدرخوانده اش است.

تاناكورا در ابتدا به صورت دست فروشي در گوشه و كنار شهر شروع شد و مراكز مختلفي براي عرصه لباس هاي دست دوم خارجي در اروميه در نظر گرفته شد اما محل فعلي بازار تاناكورا در ابتداي جاده بالانج تقريبا به محل ثابتي براي اين سوداگري  و متاسفانه يا خوشبختانه به يكي از جاذبه هاي گرشگري منطقه نيز تبديل شده است.

فروشگاه بزرگ تاناكورا يا همان بازار روز اروميه متشكل از چندين راسته موازي در كنار هم است كه به جز لباس دست دوم محل خريد  فروش پرده، رومبلي، چادر و لوازم مسافرتي، كفش و اجناس و البسه نو و اورجينال خارجي و حتي اسباب بازي و عروسكهاي چيني نيز ميباشد.

بسياري از گردشگران با هدف خريد اجناس درجه يك خارجي و بعضا رفو و ترميم و فروش به عنوان جنس نو وارد بازار تاناكورا مي شوند كه اين معامله پرسود را در مواردي فوشندگان متوجه شده و متناسب نوع مشتري نرخ اجناس خود را تعيين مي كنند.بنابراين به دليل عدم وجود ضابطه هاي دست و پاگير قيمتها در اين بازار شناور و غيرقابل پيش بيني است.

شكل، نوع خريد و فروش، نوع مشتريها و اهداف خريداران اجناس تاناكورا همواره سوژه هاي جالب توجهي براي خبرنگاران بوده و از دريچه دوربين رسانه هاي مختلف خبري تاكنون عكسهاي مختلفي از اين بازار ثبت شده است. عكاس خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) چندي قبل تصاوير از اين بازار تهيه و روي خروجي خود قرار داده بود.  با تشكر از مهدي كاظم زاده عكاس خوش ذوق اين خبرگزاري اين عكسها را با هم مي بينيم :

 



  • [ ]