تفاوت ها را مي بيني رفيق: اين به خاطر دفاع از زبان مادريش مي شود تهديد ملي! او به خاطر شوشولش مي شود قهرمان ملي!

+0 امتياز

 

 

 

در كشورهاي چند مليتي و چند فرهنگي و زباني چون ايران هميشه رقابت هاي درون سرزميني از هر حيث براي دوام و ادامه حيات ملت ها در جريان است. رقابتي كه مي خواهد نشان دهد كدام فرهنگ و جامعه اي مي تواند با آموزه هاي خود، بهترين سطح كرامت انساني را به ارمغان بياورد و جامعه را با خواسته ها و آرمان هاي انساني كه شامل شهامت و شجاعت در دفاع از موجوديت سرزميني و ملي است، اداره كند.

اين روزها برخي از نكات قابل توجه در دنياي مجازي و سطح رسانه اي ديده شده و اتفاق افتاده كه قابل مقايسه در سطح كلان تفاوت فرهنگي و رفتاري ملت ها و نسل هاي پرورش يافته توسط ايشان است. مقايسه اي كه قابل تعميم به فرداها ، جهت شناخت بهتر نسل امروز براي برنامه ريزي در آينده است:

۱- ماجراي شوشول يك بچه در يك برنامه زنده تلويزيوني

در يكي از برنامه هاي زنده مخصوص كودكان تلويزيون ايران مجري برنامه سوالي از بچه ها مي پرسد و براي گرفتن جواب ميكروفن را جلوي دهان پسر بچه اي مي گيرد و او در جواب اين سوال كه چه كارهايي را خودش مستقل انجام مي دهد مي گويد: " من شوشولم را خودم مي شورم! "

اين يك جواب از روي صداقت كودكانه به اهرمي براي كمپين هاي فيسبوكي و ... جهت دفاع از راست گويي پسر بچه توسط افراد فارس زبان كه سنگ ايرانيت را نيز به سينه مي زنند تبديل شد و تا مدتي حتي به سطح قهرمان ملي هم ارتقا يافت.

2- ماجراي شعر خواني يك بچه در يك برنامه از پيش كنترل و پخش شده تلويزيوني (برنامه ۹۰)

در گزارشي كه در يكي از برنامه هاي ورزشي نود ويژه حواشي فوتبال بازي تيراختور آذربايجان و پرسپوليس پارسيان پخش شد. كودكي در دفاع از زبان مادري خود كه نشان از پرورش نسلي آزادي خواه و متعهد به فرهنگ و زبان سرزمين مادري خويش بود موجي از انتقادهاي رسانه اي و تهديد ملي خوانده شدن توسط افراد و سايت ها و ... به راه افتاد كه زماني در انتخابات رياست جمهوري سال ۸۸ داعيه شعارهاي يكي از نامزدها را بر سينه چسبانده بودند كه حتي طرح ايالتي شدن ايران يكي از آنها بود.

اين دو نكته بالا به اين جهت ياد آوري مي شود تا به مقايسه اي از سطح دو جامعه اي متفاوت ، دو فرهنگ مجزا و دو نسل متضاد پرورش يافته دست پيدا كنيم و ببينيم كه با وجود تسلط رسانه اي ، آموزشي و تبليغات حجيم فرهنگي ، خود باختگي در نسل نو آذربايجان وجود ندارد و آرمان هايي كه يك ملت مي تواند خود را براي رسيدن به آن فدا كند هنوز در اين جامعه زنده است.

گرچه هنوز استفاده و تسلط قوي رسانه اي در بين افكار عمومي و روشنفكران جامعه آذربايجان در ايران به وجود نيامده تا بتواند كمپيني قوي جهت دفاع از كودك شعر خوان خود به راه بياندازد و او را به عنوان قهرمان ملي خويش به رخ بكشند ولي اين قدرت و قوي بودن و ماندن وقتي خود را به اين صورت نشان مي دهد هر معادله اي را به هم مي زند تا سايتي چون تابناك آن كودك و شعرش را ضد ايراني و تهديد ملي بخواند. مانند همان كسي كه وقتي قدرت مجادله و دفاع را در بحث هاي اعتقادي و ديني از دست مي دهد و توان ادامه ندارد رقيب خود را به بي ديني و كافر بودن متهم مي كند.

كلام آخر اينكه تسلط رسانه اي و هجمه فرهنگي گرچه نگراني هايي را براي رصد كنندگان جامعه آذربايجان به وجود آورده است اما چنين شعرخواني هاي ۲۰ ثانيه اي چنان آشفتگي و پريشان حالي را براي رقيبان فرهنگي به بار مي آورد كه خود نويد قدرتي نهفته در خانه هاي كوچه پس كوچه هاي روستاها ، شهر ها و ... آذربايجان مي دهد.

خلاصه اين كه شما به فكر حمله كامنتي به صفحه فيسبوكي ملك عبدالله پادشاه عربستان باشيد به مناسبت روز ملي خليج فارس ، ما هم به فكر پرورش نسلي قوي براي دفاع دوباره و عملي در مقابل تهاجم واقعي در دنياي واقعي. ما باكري ها پرورش دهيم و شما شوشول شورها را. آخر هم ما بشويم تهديد ملي و تجزيه طلب و شما بشويد قهرمان ملي و ميهن پرست. تفاوت ها را مي بيني؟ ... تا ثرياست رفيق!

 

Gaynag=http://1372.arzublog.com 

توهين به تركها در خبر گزاري فارس

+0 امتياز

خبرگزاري فارس، خبرگزاري وابسته به سپاه پاسداران ايران در اقدامي غيراخلاقي و غير حرفه اي با درج شعري با مظمون توهين آميز بار ديگر سياست نژادپرستانه خود را آشكار كرد.

اين به اصطلاح خبر گزاري، در پي تنشهاي لفظي مابين مقامات تركيه و تهران، به روايت از فردي به نام شجاع الدين ابراهيمي نوشته اي درج كرده است كه در آن ، تركيه به دليل حمايت از معترضين سوري با الفاظ مختلفي مورد توهين قرار گرفته و در نهايت تركها را با لفظي بسيار موهن مخاطب قرار داده است.

اين نوشته را در زير مي خوانيد:

* توطئه جديد

در سوريه «ترك» در پي «تاز» شده ست

چون «توطئه‌اي «جديد» آغاز شده ست

فاش است به تقليد «ملك عبدالله»

«داوود» و «گل» و «رجب» دغلباز شده ست

* دم شير

در «بيشه» چو ابراز به طنازي كرد

تركيه «سگ» مراد را «تازي» كرد

«سوريه» عراق نيست حتم است سقط

با اين «دم شير» خر اگر بازي كرد

بلندترين برج كشور در تبريز

+0 امتياز

ويژگي هاي پروژه: 
اين برج ۶۵ طبقه در شهرك خاوران و در ضلع جنوبي آزاد راه تبريز- ميانه احداث خواهد شد كه داراي مشخصات زير است: 
مساحت زمين ۹۹۵۶۱ متر مربع 
طبقات زير زمين ۱ تا ۳ پاركينگ طبقاتي 
طبقات همكف تا طبقه ۳۲ مجتمع عظيم تجاري در ۲۰۰۰ واحد تجاري 
طبقات ۳۳ تا ۳۶ دهها سالن سينما و سالن همايش و سالن عروسي 
طبقات ۳۷تا ۶۳ هتل 
طبقه ۶۴ مركز تفريحي و پارك بازي 
طبقه ۶۵رستوران گردان بزرگ 
اين گزارش مي افزايد، برآورد هزينه احداث اين آسمان خراش 23 هزار و 510 ميليارد ريال است كه آورده شهرداري (زمين و پروانه ساخت) هفت هزار و 824 ميليارد ريال و آورده سرمايه گذاري نيز 15 هزار و 685 ميليارد ريال است. 

 

 

 

 

 

آغاز «جنگ سايبري» ميان ايران و آذربايجان

+0 امتياز

تنش ميان ايران و آذربايجان طي يك سال اخير به دنبال خبرهايي از جمله «ممنوعيت» حجاب در مدارس، توقف فعاليت كميته امداد امام خميني، بازداشت اعضاي حزب اسلام، كشته شدن رفيق تقي، نويسنده منقد اسلام آذربايجاني، و اخراج مدير نمايندگي صداوسيماي ايران از باكو افزايش يافته و هم*اكنون با حملات متقابل سايبري به سايت*هاي اينترنتي يكديگر وارد مرحله جديدي شده است.

در پي حمله سايبري به ۲۰ وب*سايت در جمهوري آذربايجان من*جمله سايت رسمي حزب حاكم «آذربايجان نوين»، وزارت داخله (كشور)، ديوان دادگاه عالي، وزارت ارتباطات و تكنولوژي اطلاعات، كميته گمرك، وزارت آموزش، كنسول حمايت از تشكلات غيردولتي، اين سايت*ها روز دوشنبه به مدت نيم ساعت هك شد.

هكر*ها با اسم «ارتش سايبري آذربايجاني*ها» متن*ها و عكس*هاي مختلفي، از حجاب در آذربايجان گرفته تا پيام*هاي ضد اسرائيلي و رابطه آذربايجان با اسرائيل در پورتال سايت**هاي هك*شده آذربايجاني قرار داده بودند.

ظاهرا در مقابل هكرهاي آذربايجاني هم بيكار ننشسته*اند. شبكه تلويزيوني «ANS» يك روز بعد از حمله سايبري به سايت*هاي آذربايجاني در خبري ادعا كرد كه يك گروه هكر با اسم «خدمه دزدان دريايي» ۲۰ سايت ارگان*هاي رسمي ايران را براي مدتي هك كرده و عكس پرچم آذربايجان را در پورتال آنها قرار داده*اند، موضوعي كه هنوز از طرف ايران تاييد نشده است.

اين شبكه تلويزيوني آذربايجان اشاره*اي به نام سايت*هاي هك*شده ايراني نكرده است.

در همين زمينه روزنامه «يئني مساوات» آذربايجان روز چهارشنبه طي خبري با عنوان «جنگ سايبري ميان ايران و آذربايجان» نوشته است كه «خدمه دزدان دريايي» اعلام كرده كه حمله روز سه*شنبه «اولين قدم» است و ايران بايد منتظر قدم*هاي بعدي آنها نيز باشد.

هنوز دولت آذربايجان رسما اعلام نكرده است كه آيا ايران در هك كردن وب*سايت*هاي دولتي آذربايجان دست داشته يا نه، اما عثمان گوندوز، رئيس «مجمع اينترنت آذربايجان»، در گفت*وگو با خبرگزاري ترند اين كشور گفته است كه حمله سايبري به سايت*هاي آذربايجاني كار يك گروه عادي نيست و اقدام گسترده آنها را مي*توان «جنگ سايبري» ناميد.

المير ولي*زاده، معاون وزير ارتباطات و تكنولوژي اطلاعات آذربايجان، نيز بدون نام بردن از كشور خاصي اعلام داشته است كه هجوم هكر*ها از چند «منطقه جغرافيايي» مختلف انجام شده است.

با اين همه ۲۰ روز قبل در پي حمله هكر*ها به روزنامه «آذربايجان نوين»، ارگان رسمي حزب حاكم آذربايجان، اين روزنامه طي يادداشتي اعلام كرد كه حملات از طريق كاربري با پروتكل اينترنتي متعلق به ايران انجام گرفته است.

هم*اكنون گروه هكر «خدمه دزدان دريايي» سايتي با عنوان Pirates Crew راه*اندازي كرده و هشدار داده است كه حملات سايبري به سايت*هاي ايراني «با شدت تمام» ادامه خواهد داشت.

در وب*سايت رسمي اين گروه، پيامي با اين عنوان درج شده است:* «ما عليه هيچ كس نمي*جنگيم، فقط جواب ضربه*اي كه مي*خوريم را مي*دهيم».

اين گروه هكر در ادامه مي*گويد كه از سال ۲۰۰۶ فعاليت خود را شروع كرده و هيچ ارتباطي با دولت آذربايجان ندارد. گفته مي*شود كه شخصي با اسم مستعار الس مك*گرگور اين گروه را تشكيل داده و رهبري مي*كند.

در همين حال در بحبوحه اخبار حملات سايبري هكر*ها به سايت*هاي ايراني و آذربايجاني، ديدار وزاري خارجه آذربايجان، تركيه و ايران كه براي روز سه*شنبه در جمهوري خودمختار نخجوان برنامه*ريزي شده بود به طور ناگهاني لغو شد. علت لغو اين ديدار بنا به گزارشات، لزوم شركت احمد داووداوغلو در مراسم دفن رئوف دنكداش، رهبر بخش ترك*نشين قبرس، عنوان شده است.

Tarkan ölüb !?

+0 امتياز



Sosial şəbəkələrdə Türkiyənin meqastarı Tarkanın ölüm xəbəri yayılıb.Türkiyə mətbuatına istinadla verilən məlumata görə, "Twitter"də müğənninin avtoqəzaya düşməsi barədə məlumat yayılıb. Meqastarın qəzada dünyası dəyişdiyi qeyd edilib. 

Meqastarın musiqi şirkəti xəbərləri təkzib edib. Şirkətdən verilən məlumata görə, Tarkan heç bir qəzaya uğramayıb və hazırda xaricdə səfərdədir. 

Qeyd edək ki, Tarkan yeni il gecəsi Bakıda möhtəşəm şou proqramla çıxış edəcək.