مساحبه ژنرال با 90(يخبندان تبريز را ديده ام)

+0 امتياز


90: امير قلعه‌نوعي سرمربي تراكتورسازي تبريز در خصوص بازي تيمش مقابل صبا، مشكلات ليگ در نيم‌فصل اول و جذب ميلاد فخرالديني به جمع تراكتورسازيان گفت‌وگويي را با 90 انجام داده است كه آن را در پي مي‌خوانيد:

90: بازي با صبا را چطور مي‌بينيد؟

بازي خيلي سختي است. يك فينال تمام عيار است. البته تمامي بازي‌هايمان در نيم‌فصل دوم، حكم فينال را دارد. سعي كرديم در طول تعطيلات نيم‌فصل، نقاط ضعفمان را برطرف كنيم. شرايط خوبي داريم

90: نقطه ضعف تراكتور را كجا ديديد؟

مشكلات فني و تاكتيكي و فني اخلاقي زيادي داشتيم كه آنها را برطرف كرديم! اشتباهات فردي خيلي به ما ضربه زد. درصد اين اشتباهات، فوق‌العاده بالا بود! البته در بازي‌هاي آخرمان بهتر بازي كرديم.

90: فخرالديني هم كه بالاخره تراكتوري شد؟

من بايستي قبل از صحبت در خصوص ميلاد فخرالديني از زحمات آقاي جعفري تشكر كنم. ايشان در طول نيم‌فصل تلاش زيادي براي جذب بازيكنان جديد انجام داد. تقريبا به اندازه ابتداي فصل بازيكن گرفتيم. اگر اجازه دهيد در مورد ‌فرد به‌فرد آنها صحبت كنم! چون كه هر يك را با توجه به شرايط خاص خودشان گرفتيم.

90: خواهش مي‌كنم، بفرماييد.

عقيل اعتمادي را براي تقويت دروازه‌بانان گرفتيم. اعتقاد دارم بايد رقيب جديدي براي ساير دروازه‌بانان تيم به وجود آورديم. او يكي از دروازه‌باناني است كه دوست داشت به ايران بيايد و در وطن به فوتبالش ادامه دهد.

90: عباس محمدي هم رفت.

عباس احتياج داشت كه به يك فضاي جديد برود. او از لحاظ فني كيفيت بالايي دارد. اميدوارم در صنعت‌نفت موفق ظاهر شود.

90: به خاطر مشكلات فني او را كنار گذاشتيد؟

او در چند بازي كه براي تيم به ميدان رفت در صحنه‌هايي خروج مناسب از دروازه نداشت اما در بعضي بازي‌ها هم خوب بود. مي‌تواند به صنعت‌نفت كمك كند. ديگر دليلي ندارد در مورد آن صحبت كنيم.

90: شما فرزاد حاتمي را در حالي به خدمت گرفتيد كه در سپاهان به او بازي نمي‌داديد. حتي يك بار هم درگير شديد؟

من فرزاد را قبول دارم. مي‌تواند به تيم ما كمك كند. به يك بازيكن سرزن احتياج داشتم. در نيم‌فصل اول در اين زمينه خوب كار نكرديم و بايد از سانترهاي حاج‌صفي، ابراهيمي و بقيه نهايت استفاده را ببريم.

90: قاسم حدادي‌فر و ميلاد فخرالديني چطور؟

قاسم بازيكن ملي‌پوشي است كه توانستيم به خدمت بگيريم. او توانايي‌هاي زيادي دارد. مي‌تواند هم باعث تخريب بازي‌هاي حريف شود و هم بازيسازي مناسبي انجام مي‌دهد. بايد شرايطي را فراهم مي‌كرديم كه تمامي بازيكنان براي قرار گرفتن در تركيب اصلي رقيب جدي داشته باشند. تيمي مي‌تواند موفق ظاهر شود كه نيمكت خوبي داشته باشد. ميلاد فخرالديني نيز با توجه به نيازمان در دفاع كناره‌هايمان به خدمت گرفتيم. او بازيكني سرعتي و باهوش است و مي‌تواند به ما كمك كند.

90: مشكلات مالي چطور؟

مشكلات مالي هست. خيلي هم بيشتر از ساير تيم‌ها ما را اذيت مي‌كند، اما مربي‌اي نيستم كه اشتباهات تاكتيكي را به گردن بي‌پولي بيندازم. مخصوصا در تراكتورسازي كه هوادارش در سرما و گرما به تيم كمك مي‌كند نبايد بهانه‌هاي واهي آورد. بي‌پولي دليل بر نتيجه نگرفتن نيست. ببازم نمي‌گويم بي‌پولم. آقاي جعفري تمام تلاششان را مي‌كند تا حل شود. دوست داشتن مردم آذربايجان آنقدر در دلم زياد است كه حد و حساب ندارد.

90: برخي مي‌گفتند قلعه‌نوعي برف تبريز را نخواهد ديد.

برف تبريز را ديدم. يخبندانش را هم ديدم.

90: چرا چنين تفكري دارند؟

چه مي‌دانم! از خودشان بپرسيد! واقعا بايد ديد كه در مغزشان چه مي‌گذرد.

90: فكر مي‌كنيد چه چيزي مي‌تواند ترمز تراكتور را بكشد؟

هيچ كس نمي‌تواند ترمز اين تيم را بكشد! هوادار در تبريز اجازه جولان افراد بي‌هويت و منفعت‌طلب را نمي‌دهند. به نظرم تيم‌هاي شهرستاني با مشكل رفت و آمد دست و پنجه نرم مي‌كنند. مشكل زمين هم كه قوز بالاي قوز است. بايستي زودتر سفر كنيم و طبيعي است كه فرصت‌ها را براي تمرين كردن از دست مي‌دهيم.

90: چرا شما اصرار زيادي به نوع تمرينات خودتان داريد و كمتر روي نقاط ضعف حريفان تمركز مي‌كنيد؟

آدم بايد ببيند در توبره‌اش چيست و بعد به نداشته‌هاي حريفان توجه كند. اول بايد هماهنگي لازم را دركارهاي تيمي به وجود آورد و طبق آن برنامه‌ريزي‌ها را انجام داد.

90: در پايان حرف خاصي نداريد؟

انتظار دارم هواداران تراكتور در نيم‌فصل دوم هم شگفتي‌ساز شوند و براي حمايت از تيمشان به استاديوم بيايند. آنها عاشق اين تيم هستند و در اين مدت كوتاه، اشك‌ها و لبخندهايشان را براي اين موضوع ديده‌ام. اميدوارم كاري كنيم كه در نيم‌فصل دوم فقط لبخند را روي چهره‌شان بنشانيم و اگر هم اشك ريختند اشك شوق باشد و شادي.

Shoot

از اژه‌اي مي‌خواهم وارد پرونده دلالي شود امير قلعه‌نوعي درباره برنامه دوشنبه شب نود گفت: من خوشحالم بحث‌هايي اولين بار در تلويزيون مطرح شد كه نقاط تاريك اين فوتبال را نشان داد. البته خيلي مسائل ديگر هم وجود دارد كه نشان داده نشد اما فكر مي‌كنم پخش اين تصاوير اتفاق مهمي در فوتبال ما بود.من به شخصه از آقاي اژه‌اي درخواست مي‌كنم شخصا به اين پرونده ورود پيدا كنند.مگر در ايتاليا و تركيه نهادهاي قضايي ورود پيدا نكردند؟ اينجا هم بايد همين اتفاق بيافتد.نكته اول اينكه دادستاني كل وارد شود و بحث بعدي اينكه مباحث در حد حرف نباشند. پيشنهاد من به مسئولان قضايي هم اين است كه عين بحث اختلاس يك كميته ويژه را براي اين بحث در نظر بگيرند كه از آن اول تمام اتفاقات رخ داده در ليگ برتر، ليگ يك و دو را بررسي كنند.من مطمئن هستم خيلي بيش از اين‌ها سوژه و فساد در اين فوتبال وجود دارد كه بايد به آنها رسيدگي شود. اين نشود كه آقاي عليپور 4 تا پرونده را بياورد و بگويد تمام شد.بايد اين مسائل مورد كنكاش قرار بگيرند تا به قول فردوسي‌پور داستان به سيناها ختم نشود.



  • [ ]