طولاني‌ترين تله‌كابين دنيا در اورميه*قلب آذربايجان*

+0 امتياز

طولاني‌ترين تله‌كابين دنيا در اورميه*قلب آذربايجان*

 

جام جم آنلاين: مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي افزود: همزمان با ويژه برنامه هاي گراميداشت هفته دولت ، كلنگ احداث طولاني ترين تله كابين دنيا با 36 كيلومتر در اورميه به زمين زده مي شود.
طولاني‌ترين تله‌كابين دنيا در اروميه

به گزارش مهر از اورميه ، اسدالله عليزاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: كلنگ مرحله اول از نخستين فاز    طولاني ترين تله كابين دنيا و زيرمجموعه مجتمعهاي تفريحي و گردشگري با حضور استاندار آذربايجان غربي و جمعي ازمسئولان اجرايي استان روز شنبه شش شهريور ماه امسال در منطقه جانويسلو اورميه به زمين زده خواهد شد.

وي با بيان اينكه مرحله اول از نخستين فاز طرح تله كابين اورميه ، از جانوسلو تا كوه سير در مسيري به طول چهار هزار و 125 متر احداث مي شود ، بيان داشت: ايستگاه جانوسلو با ارتفاع يك هزار و 500 متر از سطح آبهاي آزاد دنيا را به ايستگاه كوه سير با ارتفاع دو هزار و 230 متر متصل خواهد كرد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي سرعت تله كابين در اين مسير را شش متر برثانيه عنوان كرد و اظهار داشت: 86 كابين شش نفره ظرفيت حمل دو هزار نفر در ساعت ايجاد و مدت انتقال گردشگر در اين مسير 17 دقيقه خواهد بود.

به گفته عليزاده با اشاره به اينكه فاز اول اين طرح در مسيري به طول 8.5 كيلومتر از جانوسلو به كوه ايوعلي كنار جاده بند ادرميه، فاز دوم از ايوعلي تا سد شهر چايي به طول 12 كيلومتر و فاز سوم ازسد شهرچايي تا پيست اسكي خوشاكو به طول 15.5 كيلومتر احداث مي‌شود كه با اعتبار پنج هزار ميليارد ريال و 120 ميليون يورو توسط بخش خصوصي و با مشاركت دو شركت ايتاليايي و تركيه اي احداث خواهد شد.

 



  • [ ]