شنبه, سپتامبر ۳, ۲۰۱۱جمع بندي گزارشات از قيام ملت آزربايجان در شهرهاي آزربايجان + فيلم و عكس

+0 امتياز

شنبه, سپتامبر ۳, ۲۰۱۱جمع بندي گزارشات از قيام ملت آزربايجان در شهرهاي آزربايجان + فيلم و عكس 

گزارشي از قيام ملت آزربايجان از شهرهاي آزربايجان را مي توانيد مشاهده كنيد
ساعت 21/40 : دقت دقت...احتمال شهادت يكي از فرزندان غيور ستارخان در تبريز
براساس گزارش شاهدان عيني يك جوان 20 الي 22 ساله آذربايجاني در شهناز در اثر شليك مستقيم گلوله توسط يك مامور لباس شخصي به شهادت رسيده است.
حادثه زماني رخ داد كه مردم به طرف عده اي مامور لباس شخصي حمله كردند و در يكي از كوچه هاي شهناز مامور به صورت مستقيم اقدام به شليك گلوله كرد

ساعت 21/39 : درگيري ها در اورميه به مناطق جنوبي شهر كشيده شد به گزارش گزارشگران ما درگيري ها هم اكنون در خيابان پرورش به طرف حسين آباد و علي آباد ادامه دارد --- صداي تير اندازي در اين مناطق به وضوح شنيده مي شود

ساعت 21/37 : اولين فيلم از حضور سنگين مزدوران حكومتي در اروميه. ۱۲ شهريور ۹۰ را مي توانيد در لينك زير مشاهده كنيد
http://www.youtube.com/watch?v=zEnYAJYZAcc

ساعت 21/32 : اروميه، نيروهاي امنيتي از پشت بام دادگستري به مردم شليك مي كنند
در اورميه صداي گلوله بصورت متوالي شنيده مي شود مزدوران در تلاش هستند خود را به استانداري برسانند ولي مردم اجازه نمي دهند.
استانداري آذربايجان غربي در محاصره مردم در آمده است. درگيري ها در پنجراه اورميه شدت گرفته است. هم اكنون تنها راه ارتباطي استانداري با بيرون لشكر ۶۴ اورميه كه پشت استانداري قرار دارد، مي باشد. در گيري در بيشتر نقاط شهر اورميه با شدت تمام ادامه دارد.
همچنين گزارش مي شود كه ماموران از پشت بام دادگستري در حال شليك به سوي مردم هستند.

ساعت 21/29 : بي بي سي بصورت بسيار محتاطانه اي سكوت را شكست
گزارش‌ها از بروز ناآرامي در تبريز و اروميه حكايت دارد
گزارش منابع خبري فعالان قومي و حقوق بشر و گفته هاي شاهدان عيني از بروز درگيري ميان معترضان به خشك شدن درياچه اروميه با پليس در شهرهاي تبريز و اروميه حكايت دارد.
هرانا، خبرگزاري مجموعه حقوق بشر ايران، نوشته است كه مأموران امنيتي و پليس ضد شورش در اين دو شهر با تجمع معترضان برخورد كرده و عده اي از آنها را بازداشت كرده اند.
چند شاهد عيني در تبريز و اروميه هم به بي‌بي‌سي گفتند كه شاهد درگيري ميان دو طرف بوده اند.
گزارش كامل تر متعاقبا منتشر مي شود.

ساعت 21/25 : گزارش تكان دهنده شاهدان عيني از قيام اورميه
گزارش شاهد عيني در اورميه: الان از بيرون رسيدم خيابان طالقاني تا ترمينال قيامت بود ماموران توان نزديك شدن نداشتند . مردم خيابان را سنگر بندي كرده و راه موتور سوارها رو بستند. هيچ كسي قادر به ورود به خيابان طالقاني نيست .
در داخل كوچه هاي تنگ و پشت بامها نيز مردم مشغول سنگ پراني به سمت مركز شهر محل تجمع نيروهاي ضد شورش هستند . مردم همه دارن به هم كمك ميكنند نيروهاي ضد شورش به خاطر راه بندان هاي متعدد ايجاد شده قادر به ورود به اون خيابان نيستند در صورت ورود هم به واسطه تاريكي كوچه ها مردم به راحتي با چوب و چماق سنگ آنها را فرار مي دهند.
خبر رسيده لست كه سه دستگاه خودروي مردم سوزانده شده كه مطمئنن كار لباس شخصي ها است.

ساعت 21/20 : به مركز آگاهي شهر اورميه حمله كنيد... صدها جوان زير شكنجه و سركوب هستند
براساس اخبار رسيده صدها تن از فرزندان دستگير شده آذربايجان در اورميه در حال حاضر در خيابان امين در مركز آگاهي اين شهر در حال ضرب و شتم شدن و مواجهه با شكنجه هاي قرون وسطائي هستند. از مردم خواسته مي شود كه جهت آزاد سازي اسراي ملت آذربايجان به مركز اداراه آگاهي شهر اورميه حمله ور شوند.

ساعت 21/19 : شدت قيام در اورميه بي سابقه است
بر اساس اخبار رسيده له رغم اوج وحشيت نيروهاي سركوبگر شدت و قدرت قيام در اورميه كاملا در طول تاريخ اين شهر بي سابقه بوده است.
از هر طرف صداي گلوله و آژير آمبولانسها شنيده مي شود. 
بوي دود و گاز اشك آور بخشهاي بزرگي از شهر را در بر گرفته و در برخي از محلات ستونهاي دود به آسمان برخاسته است.

ساعت 21/13 : اولين تصاوير از قيام ملت آزربايجان را كه مربوط به يكي از زخمي شدگان مي باشد مي توانيد در صفحه اصلي گروه خبري تبريز سسي مشاهده نمايد
لينك : 
http://www.tebrizsesi.com/site/umumi/35-1389-07-29-10-32-23/4312-1390-06-12-16-49-34

ساعت 21/08 : احتمال حمله نيروهاي سركوبگر به بازار اورميه
نيروهاي سركوبگر در حال حمله به اموال عمومي و اموال مردم هستند.
اين احتمال وجود دارد كه بازار اورميه از سوي نيروهاي اپارتايد به آتش كشيده شود.

ساعت 21/05 : انتشار شدت و وسعت تهديد خشك شدن درياچه اورميه و نيز ميزان خشونت نيروهاي رژيم اشغالگر در سركوب شهرهاي اورميه و تبريز، تمامي شهرهاي آذربايجان را نگران كرده است
اخبار رسيده حكايت از آن دارد كه در حال حاضر تمام اهالي آذربايجان در خصوص خطرات خشكانيده شدن درياچه اورميه و نيز حوادث شهرهاي تبريز و اورميه در حال گفتگو هستند.
پيش بيني مي شود كه بزودي تمامي آذربايجان به سوي قيام پيش خواهد رفت.

ساعت 21/03 : امروز مردم تبريز به قيام بزرگي دست زدند.
طبق گزارشات دريافته امروز اعتراضات ملت غيور آزربايجان در تبريز از كره ني خانا آغاز و به راستا كوچه انتقال يافت كه در آنجا درگيري شديدي بين مردم و نيروهاي ضد شورش اتفاق افتاد.
در اين اعتراضات يك دستگاه موتور سيكلت به آتش كشيده شد.و شيشه هاي بازار صاعب شكسته شد.اين اعتراضات دقايقي قبل به اتمام رسيد. 

ساعت 20/34 : هرانا؛ گسترش تظاهرات در اروميه به ساير مناطق/ بازداشت گسترده شهروندان
با آغاز درگيري‌ها در شهر اروميه بين مردم و نيروهاي ضد شورش بازداشت‌هاي گسترده‌اي از سوي اين نيرو‌ها انجام گرفته است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبري مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، بر اثر درگيري‌ها و پراكنده شدن جمعيت، اين تظاهرات به ساير نقاط شهر اروميه كشيده شد و بر اين اساس خيابان‌هاي طالقاني، منتظري، خيابان عسگرآبادي،بازارباش، دروازه زنجير، مدني، ميدان گول اوستي شاهد درگيري مردم با نيروهاي انتظامي و امنيتي بوده است.
در اين بين بر اساس گزارش شاهدان عيني ده‌ها تن از شهروندان به صورت جمعي بازداشت شده‌اند.
در تبريز اما هم اكنون نيروهاي يگان ويژه با گاز اشك آور و بانوم به مردم در خيابان راسته كوچه حمله كرده و سعي در متفرق كردن آن‌ها دارند در اطراف خيابان دارايي و مقابل استانداري نيز مردم با نيروهاي شبه نظامي بسيج و سپاه درگير شده‌اند.
بر اساس گزارش شاهدان از سوي سه راه امين و خيابان فردوسي صداهاي مكرر شليك گلوله (گلوله پلاستيكي) به گوش مي‌رسد.
تا اين لحظه گزارشي از بازداشت‌هاي احتمالي در تبريز مخابره نشده است.

ساعت 20/32 : استانداري آذربايجان غربي در محاصره مردم 
به كشيده شدن درگيري ها به ميدان آيالت و پنجراه استانداري ازربايجان غربي به محاصره مردم در آمده است . هم اكنون تنها راه ارتباطي استانداري با بيرون لشكر 64 اورميه كه پشت استانداري قرار دارد . مي باشد 
ساعت 20/29 : فيلمي از وضعيت امنيتي امروز تهران
تهران ضلع جنوبي ميدان بهارستان 12 شهريور 1390 
http://www.youtube.com/watch?v=UwH7w0Np_zo

ساعت 20/25 : گزارش ها حاكي از شهادت جوان 20 /22 ساله در شهناز بر اثر شليك مستقيم گلوله توسط يك مامور لباس شخصي دارد
حادثه زماني رخ داد كه مردم به طرف عده اي مامور لباس شخصي حمله كردند و در يكي از كوچه هاي شهناز مامور به صورت مستقيم اقدام به شليك گلوله كرد
اطلاعات دقيق به زودي متشر ميشود

ساعت 20/22 : براساس گزارش شاهدان عيني در تبريز، در خيبانهاي مركزي شهر نيروهاي رژيم اعم از لباس شخصي، بسيجي و ضد شورش با وحشيتي بي سابقه در طول سي سال گذشته، در حال حمله به مردم هستند. حتي كودكان بي دفاع تبريزي نيز به شدت مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته اند. شدت قيام در بخشهاي مركزي شهر تبريز، تمام شهر را ملتهب كرده استبه دليل شدت و سرعت قيام در بخشهاي مركزي شهر تبريز، سراسر شهر دچار التهاب گسترده اي شده و مردم در دفاع از جان و ناموس خود در حال سرازير شدن به خيابانها در محلات ديگر هستند

ساعت 20/21 : حضور مشهود نيروهاي امنيتي در ميدانهاي تهران
همزان با قيام شهرهاي آذربايجان و اعلام تظاهرات در تهران، حضور نيروهاي انتظامي در ميدانهاي مركزي اين شهر به شكل مشهودي افزايش يافته است و نيروهاي امنيتي سعي دارند تا با رويت كارتهاي شناسائي افراد در ميان انان رعب و وحشت ايجاد كنند.

ساعت 20/19 : حركت ملي آزربايجان در حالي تظاهرات تبريز را سازماندهي ميكند كه بيش از 50 فعال حركت ملي در تبريز دستگير شده اند
بسياري تهديد شده اند و بسياري تحت كنترل قرار دارند
حماسه تبريز و اورميه يك پيام به جهان دارد
حركت ملي آزربايجان تنها نيروي تاثير گذار در آزربايجان است
حركتي از بطن ملت و براي ملت

ساعت 20/17 : در خيابان بعثت و ميدان بازار باش اورميه يك جنگ تمام عيار در جريان است
اورميه:درگيري هاي شديد در خيابانهاي زنجير ، مركز، منتظري،دروازه مهاباد، مدني،گول اوستي، عطايي بازداشت صد‌ها نفر در اروميه برنامه امروز نيروها بازداشت گسترده مردم است. 
در خيابان بعثت و ميدان بازارباش اورميه يك جنگ تمام عيار در جريان است . شاهدان عيني درگيري ها را وحشتناك توصيف مي كنند.

ساعت 20/15 : مجروح شدن چندين نفر در تبريز 
صداي گلوله به صورت متوالي در خيابان فردوسي و سه راه امين شنيده ميشود

ساعت 20/14 : كودكان را نيز دارند ضرب و شتم مي كنند
براساس گزارش شاهدان عيني در تبريز، در خيبانهاي مركزي شهر نيروهاي رژيم اعم از لباس شخصي، بسيجي و ضد شورش با وحشيتي بي سابقه در طول سي سال گذشته، در حال حمله به مردم هستند.
حتي كودكان بي دفاع تبريزي نيز به شدت مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته اند.

شدت قيام در بخشهاي مركزي شهر تبريز، تمام شهر را ملتهب كرده است
به دليل شدت و سرعت قيام در بخشهاي مركزي شهر تبريز، سراسر شهر دچار التهاب گسترده اي شده و مردم در دفاع از جان و ناموس خود در حال سرازير شدن به خيابانها در محلات ديگر هستند.

ساعت 20/10 : بر اساس گزارشها اولين فيلم ها از تظاهرات تبريز در تلوزيون ملي آزربايجان جنوبي يعني گوناز تي وي در حال پخش است

يكي از شركت كنندگان در تماس تلفني به ما گفت: " در درگيري راسته من را دستگير كرده بودند اما يكي از درجه داران با غيرت آذربايجاني پليس لحظاتي بعد با استفاده از فرصت شلوغي من را به همراه 7 نفر ديگر فرار داد

ساعت 20/06 : نيروهاي اپارتايد زنان و كودكان را در پاساژهاي مجاور بازار محبوس كرده اند
خبر بسيار نگرانه گننده اي از سطح شهر تبريز منتشر شده است. گفته مي شود كه نيروهاي ضد ملت با حمله به زنان و كودكان، جمع نا مشخصي از آنان را از خيابانها جمع كرده و در داخل پاساژهاي مولوي و شمس زنداني كرده اند.
مشخص نيست كه نيروهاي ضد ملت به چه دليلي اقدام به گروگان گرفتن مردم كوچه و بازار نموده اند.

ساعت 20/05 : درگيري فوق العاده شديد در خيابانهاي مركزي شهر تبريز
اخبار رسيده احكايت بروز درگيري فوق العاده شديدي ميان جوانان خشمگين به خشكانيده شدن درياچه اورميه و نيز نيروهاي ضد ملت دارد. گفته مي شود كه از ابتداي بازار تا بانك ملي واقع در سر خيابان دارائي تردد وسايط نقليه و نيز عبور عابران ممنوع شده است.
همچنين خبر ميرسد كه در خيابان شهناز درگيري شديدي در جريان است و تظاهرات كنندگان در حال ورود به كوچه اطراف هستند.
خبر مي رسد كه سگهاي فاشيزم، تاكنون به دفعات از گلوله هاي پلاستيكي و ساچمه اي عليه مردم استفاده كرده اند.

ساعت 20/04 : در خيابان بعثت و ميدان بازارباش اورميه يك جنگ تمام عيار در جريان است . درگيري ها را وحشتناك شاهدان عيني توصيف مي كنند
ساعت 20/00 : اورميه: درگيري هاي شديد در خيابانهاي زنجير ، مركز، منتظري،دروازه مهاباد، مدني،گول اوستي، عطايي و بازداشت صدها نفر در اورميه . گزارشها از اورميه از برنامه امروز نيروها بازداشت گسترده مردم دارد

تبريز : درگيريها از طرف راسته كوچه به طرف پشت خيابان تربيت كشيده شده است و تعدادي از مردم در اين منطقه با مامورين درگير شده و با باتوم هاي الكتريكي مورد ضرب وشتم قرار گرفته اند.

ساعت 19/54 : هم اكنون نيروهاي يگان ويژه با گاز اشك آور و بانوم به مردم در خيابان راسته كوچه حمله كرده و سعي در متفرق كردن آنها دارند در اطراف خيابان دارايي و مقابل استانداري نيز مردم با بسيجيها و سپاه درگير شده‌اند. از سمت سه راه امين و خيابان فردوسي صداهاي مكرر شليك گلوله به گوش مي رسد و همچنين درگيري در تربيت ادامه دارد

ساعت 19/45 : بر اساس گزارش وبلاگ كاچستان گروهي از مردم به طرف استانداري حركت ميكنند و گروهي ديگر به طرف ميدان ساعت و گروهي نيز در ميدان قونقا هستند
برق منطقه آبرسان تبريز را برداشته اند و اين منطقه مهم تبريز در خاموشي به سر ميبرد

ساعت 19/41 : هرانا؛ تظاهرات پراكنده در شهرهاي اروميه و تبريز 
لحظاتي پيش مردم معترض دو شهر اروميه و تبريز به خشك شدن درياچه اروميه بار ديگر به خيابان‌ها آمده و مطالبات خود را پيگيري كردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبري مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، در پي اين تجمعات نيروهاي امنيتي كه از صبح امروز به صورت آماده باش در سطح شهر اروميه و تبريز حضور داشته‌اند با مردم معترض درگير شدند.

بر اساس گزارش شاهدان عيني از اروميه، خيابان‌هاي مطهري، طالقاني در اختيار نيروهاي مردمي است و يك دستگاه موتور متعلق به نيروهاي امنيتي به آتش كشيده شده است و درگيري‌هايي در خيابان عطايي نيز گزارش شده است.

هم چنين بر اساس گزارش ديگري تظاهرات مردم تبريز نيز آغاز شده است و صد‌ها تن از شهروندان اين شهر به خيابان‌ها روانه شدند.

در گيري‌ها در بين بازار محمدي و راسته كوچه از سوي گزارشگران محلي گزارش شده است اين درگيري‌ها به قونقا باشي، باغ گلستان و ساعات قابغي كشيده شده است.

شاهدان عيني به گزارشگر هرانا گفتند نيروهاي ضد شورش در هر دو شهر با پرتاپ گاز اشك آور و گلوله‌هاي پلاستيكي سعي در متفرق كردن جمعت دارند.

ساعت 19/40 : گزارش ها حاكي از حضور گسترده مردم در تبريز مي باشد امكان گزارش از تعداد شركت كنندگان در تبريز نيست حضور مردم در تبريز پراكنده و گسترده است

ساعت 19/36 : موتور نيروهاي سركوب گر در خيابان طالقاني اورميه به آتش كشيده شده است و درگيري شديد در خيابان عطايي اورميه گزارش مي شود
همچنين حركت مردم تبريز از خيابان راسته كوچه به سمت ميدان ساعت مركز اصلي شهر براي تظاهرات در حال پيشروي است. در اين ميان ماموران ضد ملت بارها با درگيري و ممانعت، باعث پراكنده شدن مردم شده اند ولي مردم همچنان با قرار قبلي خود را به ميدان ساعت ميرسانند .
گزارشها حاكي است ماموران با ديدن موبايل و دوربين با ضبط اين وسائل مانع از گرفتن فيلم ميشوند

ساعت 19/30 : بر اثر شليك گلوله مردم در راستا كوچه پراكنده و به سمت ميدان ساعت حركت كردند. پليس با تعداد زياد موتور سوار و شليك گلوله هاي اشك آور سعي در پراكنده كردن مردم را دارد. خبرهاي رسيده حاكي از زخمي شدن چندين نفر در درگيريها است

ساعت 19/25 : درگيري در تبريز بسيار شديد است گزارشها از درگيري شديد در مقابل استانداري ، شهنار دارد و همه مغازه ها در اطراف راسته كوچه سه راه امين و شهنار تعطيل شده اند جمعيت بي سابقه است
صداي گلوله به صورت متوالي در خيابان فردوسي ( فزولي ) و سه راه امين شنيده ميشود همچنين تلفنها در مركز شهر تبريز قطع مي باشد

ساعت 19/15 : گزارش ها ي رسيده از تبريز درگيري شديد بين مردم و نيروهاي امنيتي در باغ قاباغي مي باشد و همچنين جمعيت حاضر در تظاهرات اورمو به مراتب بيشتر از هفته قبل است و موتور نيروهاي سركوب گر در خيابان طالقاني (زنجير) اورميه به آتش كشيده شده است

ساعت 19/11 : درگيري شديد در خيابان عطايي اورميه رخ داده است و در اعطايي آشك آور پرتاب شده است . مردم ضد شورش را در اورميه فراري داده اند همچنان مركز اورميه در دست ملت قيام كننده مي باشد شاهدان عيني خبر از درگيري شديد در اورميه مي دهند . مردم به هيچ عقب ننشسته اند . گزارش ها حاكي حضور مردم 4 برابر حضور هفته قبل مي باشد

همچنين از اهر گزارش مي شود كه مملو از پليس ضد شورش است و موتور سوار ها در خيابانها مانور مي دهند 

خبر ها از تبريز نيز حاكي از كشيده شدن درگيري ها به قونقا باشي تبريز

ساعت19/10 : اينرنت تمام شركتها جز شركت مخابرات قطع مي باشد . سرعت شركت مخابرات هم بسيار پايين است به حدي كه 256 در عرض 10 دقيقه مي توان سايت گوگل را باز كرد

ساعت 19 / 00 : خبر ها حكايت از پراكنده شدن جمعيت و حركت به سمت ميدان ساعت دارد و تعداد بسيار زياد موتور سوار يگان ويژه در خيابانها به چشم مي خورد همچنين درگيري در مقابل باغ گلستان تبريز شروع شده است 
بنا بر اساس گزارشها تبريز به يك شهر جنگ زده تبديل شده است تجمع در تبريز به طرف ميدان ساعت كشيده مي شود 
همچنين خبر ها حاكي از تير اندازي با گلوله پلاستيكي به طرف مردم در راسته كوچه تبريز دارد

ماموران در اورميه عقب نشيني كردند . مردم هم اكنون از خيابانهاي مطهري و طالقاني وارد ميدان مركز شدند. درگيري ميدان مركز بسيار شديد مي باشد

ساعت :18/50 : درگيري شديد در شهر تبريزمابين راسته كوچه و بازار محمدي درگيري شديد رخ داده است 
اورميه: درگيري شديد در خيابانهاي طالقاني و مطهري شديد گزارش مي شود 

با شروع توفاني اعتراضات تبريز يگان ويژه بر روري مردم شرو ع به تيراندازي با مرمي پلاستيكي كرد
به گفته يكي از شركت كنندگان تعداد معترضين در لحظات اوليه به بيش از ده هزار نفر در سه راه امين و راسته كوچه مي رسد

ساعت 18:38 : تظاهرات و درگيري در شهر اورميه به ديگر خيابانهاي هم كشيده شده است. هم اكنون درگيري مردم در خيابانهاي شهرام، بهار (قاپان قديم)، زنجير و طالقاني حضور مردم بسيار چشم گير از هفته قبل گزارش مي شود. بار ديگر تظاهرات مسالمت آميز آذربايجانيها توسط نيروهاي امنيتي ايران به خشونت كشيده مي شود.
ساعت 18/ 46: شهر اهر به يك دژ نظامي تبديل شده است . صدها نيروي امنيتي در خيابانهاي شهر خصوصا ميدان پليس راه مستقر شده اند
ساعت 18/ 45:درگيري شديد در اورميه و حضور گسترده نيروهاي ضد شورش در خيابانهاي اهر- ميدان قره باغ-پليس
ساعت 18/ 42: تجمع در بازار تبريز حدفاصل پاساژ محمدي و راسته كوچه
ساعت 18/40 : شروع تظاهرات بسيار عظيم در شهر تبريز
خبر هاي رسيده حاكي از تظاهرات 10 ها هزار نفري از شهر تبريز در راسته كوچه تبريز دارد

ساعت 18/38 : درگيري مردم در خيابانهاي شهرام ،بهار (قاپان قديم)، زنجير و طالقاني حضور مردم بسيار چشم گير از هفته قبل گزارش مي شود
ساعت 18/33 : مردم در ميدان مركز و خيابان مطهري با نيروهاي ضد شورش درگير شده اند . گفته مي شود چندين لاستيك آتش زده شده است . نيروها با شليك اشك آور به مردم حمله كرده و مردم نيز در حال سنگ پراني مي باشند 

ساعت 18/21 : ميدان مركز اورميه هم اكنون در دست مردم مي باشد . تا اين لحظه درگيري گزارش 
نشده است .
ساعت 18/17 : لحضاتي پيش تظاهرات در شهر اورميه استارت خورد

احتمال حمله نيروهاي سركوبگر به بازار اورميه
آرازنيوز:احتمال حمله نيروهاي سركوبگر به بازار اورميه نيروهاي سركوبگر در حال حمله به اموال عمومي و اموال مردم هستند.

اين احتمال وجود دارد كه بازار اورميه از سوي نيروهاي آپارتايد به آتش كشيده شود.

فور فوري*** ارتش آزادبخش ملي آذربايجان به نيروهاي خود در اورميه اعلام آماده باش داد

مسئول روابط عمومي ارتش آزادي بخش ملي آذربايجان در گفتگوي كوتاه با خبرنگار ما اعلام كرد به تمامي نيروها يخود در لشگر 64 پياده اورميه اعلام آماده باش داده اند. درصورت صلاح ديد شوري عالي اين ارتش نيروهاي ارتش آزادي بخش در حمايت از ملت آذربايجان وارد عمل خواهد شد.

شدت قيام در بخشهاي مركزي شهر تبريز، تمام شهر را ملتهب كرده است

به دليل شدت و سرعت قيام در بخشهاي مركزي شهر تبريز، سراسر شهر دچار التهاب گسترده اي شده و مردم در دفاع از جان 

و ناموس خود در حال سرازير شدن به خيابانها در محلات ديگر هستند.

خبر فوري*********خبر فوري از تبريز

صداي گلوله به صورت متوالي در خيابان فردوسي و سه راه امين شنيده ميشود

چندين نفر بر اثر تيراندازي پليس مجروح شده است
ساعت 19/31

گزارش تكان دهنده شاهدان عيني از قيام اورميه

گزارش شاهد عيني در اورميه: الان از بيرون رسيدم خيابان طالقاني تا ترمينال قيامت بود ماموران توان نزديك شدن نداشتند . مردم خيابان را سنگر بندي كرده و راه موتور سوارها رو بستند. هيچ كسي قادر به ورود به خيابان طالقاني نيست .

در داخل كوچه هاي تنگ و پشت بامها نيز مردم مشغول سنگ پراني به سمت مركز شهر محل تجمع 
نيروهايضد شورش هستند . مردم همه دارن به هم كمك ميكنند نيروهاي ضد شورش به خاطر راه بندان هايمتعدد ايجاد شده قادر به ورود به اون خيابان نيستند در صورت ورود هم به واسطه تاريكي كوچه ها مردم به راحتي با چوب و چماق سنگ آنها را فرار مي دهند.

خبر رسيده لست كه سه دستگاه خودروي مردم سوزانده شده كه مطمئنن كار لباس شخصي ها است.

به مركز آگاهي شهر اورميه حمله كنيد... صدها جوان زير شكنجه و سركوب هستند

آرازنيوز: براساس اخبار رسيده صدها تن از فرزندان دستگير شده آذربايجان در اورميه در حال حاضر در خيابان 

امين در مركز آگاهي اين شهر در حال ضرب و شتم شدن و مواجهه با شكنجه هاي قرون وسطائي هستند.
از مردم خواسته مي شود كه جهت آزاد سازي اسراي ملت آذربايجان به مركز اداراه آگاهي شهر اورميه حمله ور

شوند.

ساعت 21:30 احتمال كشيدن اعتراضات به محله هاي تبريز 

بر اساس گزارشات دريافتي برخي از محله هاي تبريز در حالت ملتهب به سر مي برند شاهدين از حضور مردم و يگانه ويژه خبر مي دهند 



فيلمهايي از تظاهرات امروز در اورميه 12 شهريور
http://www.youtube.com/watch?v=GPALhbpFQBQ

http://www.youtube.com/watch?v=zEnYAJYZAcc

http://www.youtube.com/watch?v=GPALhbpFQBQ



  • [ ]