نماينده مردم تبريز در مجلس

+0 امتياز

نماينده مردم تبريز در مجلس:
درياچه اروميه با سياسي كردن موضوع خشك مي‌شود

خبرگزاري فارس: نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: دامن زدن به بعضي عوامل و سياسي كردن مشكل درياچه اروميه موجب خراب شدن وضعيت موجود و اجرايي نشدن راه حل‌هاي ارائه شده مي‌شود.
[درياچه اروميه با سياسي كردن موضوع خشك مي‌شود]

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، مسعودپزشكيان صبح امروز ‌در نشست خبري كه با حضور نمايندگان خبري‌، خبرگزاري‌هاي آذربايجان شرقي و با محوريت عملكرد اخير نمايندگان در زمينه طرح‌هاي ارائه شده در مجلس شوراي اسلامي صورت گرفت خواستار توجه بيشتر جامعه به اخلاق اسلامي شد.
‌وي با اشاره به موضع خود در مورد طرح درياچه اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: ‌هر طرحي كه به مجلس ارائه شود بايد كارشناسي باشد تا بتواند راي لازم را بياورد.
پزشكيان با بيا‌ن اينكه طرح جلوگيري از خشك شدن درياچه اروميه و نجات درياچه اروميه بايد از روش‌هاي مختلف پيگيري شود، ‌اظهار داشت: حسا‌س‌سازي جامعه و مسئولان به اين امر و مطالبه مردم موضوعي است كه خواهد توانست نجات درياچه اروميه را تسريع كند.
پزشكيان ادامه داد: اصلاح روش‌هاي آبياري، انتقال و پمپاژ آب رودخانه ارس، ‌زاب و نيز جلوگيري از فعاليت چاه‌‌هاي غيرمجاز در راستاي نجات درياچه اروميه ضروري است.

*فقط 15 درصد مشكل درياچه اروميه با باز شدن خروجي سدها حل مي‌شود
پزشكيان با بيان اينكه آبياري غيراصولي مناطق اطراف درياچه 40 درصد آب‌هاي ورودي به درياچه را هدر مي‌دهد، افزود: با هزينه‌اي بسيار كم و اجراي طرح آبياري تحت فشار نزديك به 40 درصد مشكل اين درياچه قابل حل است.
وي مشكل خشك شدن اين درياچه جدي دانست، گفت: حتي در صورت باز كردن خروجي سدهاي منتهي به درياچه حداكثر 15 درصد مشكل كمبود آب آن حل مي‌شود.
نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي با رد برخي مواضع مخالف منتصب به وي در مورد نجات درياچه اروميه گفت: خطر خشك شدن درياچه اروميه را از مدت‌ها قبل گوشزد كرده و خواستار طرحي جامع و كارشناسي شده در زمينه نجات اين درياچه هستم.
پزشكيان ادامه داد: ‌اينجانب از طراحان طرح نجات درياچه اروميه هستم و از اينكه دولت تاكنون اقدامي جدي در اين زمينه انجام نداده گله‌مندم.
عضو مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي در مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به جلسه علني 25 مرداد ماه مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: ‌اينجانب نه تنها مخالف دو فوريت طرح نجات درياچه اروميه نبودم بلكه به عنوان موافق اين طرح براي دفاع از آن در صحن علني ثبت‌نام كرده بودم.
نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي افزود: گنجاندن نام بنده به عنوان مخالف اين طرح در برخي سايت‌ها اقدامي مذبوحانه و شيطنت‌آميز است كه با اهداف مشخص صورت گرفته و با اخلاق فاصله دارد.
وي با گلايه از بي‌اخلاقي در جامعه و با اشاره به آيات قرآني اظهار داشت: در زمينه بعثت نبي مكرم اسلام و گرايش مردم به ايشان يكي از مهم‌ترين مسائل كه قرآن نيز به آن اشاره مي‌كند موضوع اخلاق نبوي است.
پزشكيان يادآور شد: ‌بر اساس فرمايش قرآن كريم يكي از دلايل بعثت پيامبر اتمام مكارم اخلاقي است كه بايد امروز نيز به آن توجه شود.

*اخلاق اسلامي ميان مردم و مسئولان جامعه مورد غفلت واقع شده است
نماينده مردم تبريز، اسكو وآذرشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: اخلاق اسلامي در ميان مردم و مسئولان جامعه مورد غفلت واقع شده و در زمينه‌هاي مختلف اين نقص به چشم مي‌‌خورد.
وي خاطر نشان كرد: ‌مسئولان بايد به مسائل اخلاقي در عملكرد و وعده‌هاي خود توجه بيشتري داشته و گروه‌هاي ديگر مانند نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز بايد به اين مسئله توجه كرده و از اتهام‌زني و توهين خودداري كنند.
پزشكيان با انتقاد از مطالب درج شده در برخي رسانه‌هاي استان گفت: ‌طي روزهاي گذشته موجي از توهين، تهمت و فحاشي در مورد عملكرد برخي نمايندگان در تعدادي از رسانه‌ها درج شده كه خارج از عرف واخلاق است.
پزشكيان اظهار داشت: طرح نجات درياچه اروميه براي بار دوم بايد با كارشناسي بيشتر و توجه به شرايط روز منطقه و با همكاري و جلب نظرات اساتيد و دانشگاهيان اين حوزه به مجلس ارائه شود.



  • [ ]