نماينده مردم اروميه در مجلس خبر داد: كاهش اعتبار احياي درياچه اروميه

+0 امتياز

نماينده مردم اروميه در مجلس خبر داد: كاهش اعتبار احياي درياچه اروميه

خبرگزاري فارس: نماينده مردم اروميه در مجلس گفت: امسال اعتبار احياي درياچه اروميه كاهش يافته است.

نادر قاضي‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اروميه اظهار داشت: در بودجه سال جاري ۴۰ هزار ميليارد ريال اعتبار براي حفظ و احياي درياچه اروميه در نظر گرفته شده ولي اين ميزان در حال حاضر به ۱۸ هزار ميليارد ريال كاهش يافته است.
وي با اشاره به طرح دو فوريتي نجات درياچه اروميه در مجلس تصريح كرد: با توجه به مخالفت نمايندگان برخي استان‌هاي همجوار در اين زمينه بايد نمايندگان استان‌هاي همجوار درياچه اروميه در نظر داشته باشند كه در صورت خشك شدن درياچه اروميه با بادهايي كه خواهد وزيد 85 درصد استان‌هاي همجوار و شهرهاي آنها زير و رو خواهند شد و قسمت كمتري آذربايجان غربي را تحت تاثير قرار مي‌دهد و اين موضوع آوار‌گي مردم اين استان‌ها را به همراه دارد.
اين مسئول افزود: تلاش مي‌كنيم ميزان اعتبار اختصاص يافته براي انتقال آب حوضه به حوضه از رود ارس به آذربايجان غربي را عملياتي كنيم.
قاضي‌پور با بيان اينكه در اين زمينه اقدامات در حال انجام است، گفت: در حال حاضر بررسي وضعيت درياچه اروميه و احياي آن به صورت عادي در مجلس در حال پيگيري است.
وي با تاكيد بر ضرورت توجه و انجام اقدام سريع در زمينه حفظ و احياي درياچه اروميه اظهار داشت: بايد اقدامات در اين زمينه عملياتي شود و اين امر مستلزم همكاري دولت و مردم است.
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بحران خشك شدن درياچه اروميه ادامه داد: در چند سال آينده درياچه اروميه به شوره‌زاري وسيع تبديل مي‌شود و اين امر سبب خالي شدن چند شهرستان از سكنه خواهد شد.
قاضي‌پور از كمبود اعتبارات دراين زمينه گلايه كرد و افزود: كمبود اعتبار مانع از اجرايي كردن راهكارها در زمينه احياي درياچه اروميه مي‌شود و به همين دليل مجلس بايد نگاه ويژه‌اي براي انتقال آب به درياچه اروميه براي نجات آن داشته باشد.



  • [ ]