فارسجا يازيرام تا دوشمانلار اوخوسون!

+0 امتياز

فارسجا يازيرام تا دوشمانلار اوخوسون!

اينجا آذربايجان است؛ سر ايران! همان كه همواره در همه عرصه ها اولين بوده و هست و خواهد بود.

در تاريخ هفت هزار ساله آذربايجان چه فراوان بودند و هستند آنان كه نمي توانند موفقيت و سربلندي آذربايجان را ببينند. اين افراد يا همان دشمنان آذربايجان در طول تاريخ با هر روشي سعي كرده اند كه جلوي رشد و پيشرفت آذربايجان را بگيرند اما همواره مغلوب ميدان بوده اند چرا كه آذربايجان به فرزندان خود آموخته كه در برابر دشمنان چه بكنند.

استعمارگران در طول تاريخ اين را فهميده اند كه با زور و اجبار نمي توان هيچ قوم و ملتي را از بين برد يا مطيع ساخت و به همين دليل مبارزه خود را در ساير عرصه ها پيش مي برند.

آذربايجاني ها در طول تاريخ همواره در همه عرصه ها مبارزه خود را پيش برده اند و در كنار مبارزه فيزيكي و تن به تن با دشمنانشان، از مبارزه فرهنگي و علمي و ... غافل نبوده اند و اين رمز موفقيت و تعالي آذربايجان بوده است.

اكنون و در قرن 21؛ قرن ارتباطات، آذربايجاني ها خوب مي دانند كه زمان مبارزه فيزيكي تمام شده و برخلاف تصور بعضي ها كه فقط به فكر تشكيل و تجهيز گروهك هاي تروريستي خود هستند، آذربايجاني ها مبارزه خود را در قالب مبارزه علمي و فرهنگي و ورزشي و ... پيش مي برند.

در سالهاي اخير ورزش آذربايجان با كمترين امكانات ممكن هميشه در اوج بوده و گواه اين مطلب بي شمار ورزشكار آذربايجاني اند كه در مسابقات جهاني و المپيك خوش درخشيده اند. به جرات مي توان گفت اكنون آذربايجان در بسياري از رشته هاي ورزشي حرف اول را در كشور مي زند. و با حضور تيراختور آذربايجان در سطح اول فوتبال كشور اين موفقيت ها بيشتر به چشم آمد تا دشمنان كه دستاوردهاي خود را از دست رفته مي ديدند دست به هر كاري بزنند تا جلوي اين تيم را بگيرند.

چند سالي بود كه به دلايلي به عرصه فرهنگي و مخصوصا اينترنت و دنياي مجازي توجهي نداشتيم, اما در چند سال گذشته در اين زمينه پيشرفت هاي قابل توجهي داشت و ميليونها وبلاگ نويس آذربايجاني كه تا چند سال قبل براي ايجاد وبلاگ به ناچار دست به دامن سايتهاي وبلاگدهي ديگران مي شدند، شاهد ظهور سرويسهاي وبلاگ دهي به آذربايجاني ها نظير يوردبلاگ و آرزوبلاگ بوده اند.

در اين بين آرزوبلاگ مطمئنا يكي از مهمترين پيشرفت هاي آذربايجان در زمينه اينترنت و دنياي مجازي مي باشد چرا كه بر خلاف يوردبلاگ كه اسم تركي دارد اما زبان پايه و اصلي آن فارسي است و حتي ترجمه به زبان تركي آذربايجاني هم ندارد؛ آرزوبلاگ زبان اصلي خود را تركي آذربايجاني قرار داده و با امكانات قابل قبول و در بعضي موارد بي نظير خود فرصت مناسبي را براي وبلاگ نويسان آذربايجاني فراهم كرده تا به زبان مادري خود بنويسند و منتشر كنند. اما ظاهرا اين موفقيت براي دشمنان آذربايجان قابل قبول نيست و آنها كه توان شنيدن حرف حق ندارند دست به هر كاري مي زنند تا جلوي اين موفقيت ها را بگيرند. حملات سايبري 24 ساعته و خرابكارانه آنها به آرزوبلاگ نمونه كوچكي از اين تلاش هاست.

اين افراد بايد از گذشته خود درس بگيرند؛ چرا كه اگر به عقب نگاه كنند مي بينند كه آنها هميشه بازنده بوده اند و از اين به بعد هم مطمئنا بازنده خواهند بود. اقدامات اين افراد مطمئنا نمي تواند مانع ما شود تا حرف خود را به گوش جهانيان برسانيم. چرا كه

حق سئل كيمي دريايه آخيب يؤل تاپاجاقدير

داش آتماغينان كيمسه اونو چؤندره بيلمه ز

دونيادا قارانليق لار اگر بير له شه با هم

بير خيرداجا شمعين ايشيقين سؤندره بيلمه ز

ساواش قوشاچايلي: www.AZERBAYCAN.arzublog.com



  • [ ]